Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 09:36

PanamaD schreef:
Hoe loop jij tegen zulke geweldige kortingen aan? Ik de hoogste die ik tegen kwam was 25% :=
De onderdeken zou ik ook wel willen maar dan misschien als ik die 70% korting tegen kom haha!


Haha ik heb een klein maatje nodig, 125 en soms 135 bovenlengte. Op evenementen hebben ze wel eens wat staan met flinke korting maar dat is meestal kleine maatjes. Daar heb ik dit alles gescoord :D Het is vaak wel oudere collectie of er zitten geen originele buiksingels bij, maar daar lig ik niet wakker van. De bruine regendeken heb ik bijv voor 50 euro gekocht.

Pumpkins

Berichten: 3147
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 15:03

O handig! Tja dat ga ik niet redden met maat 195... Echt zo'n maat die iedereen nodig heeft :+

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 08:58

wie had hier ook al weer een back on track singel? zijn deze zacht? ze zijn van neopreen.

Me zadelmaker zei dat een wat langere singel geen probleem is dus, wil ik de 55 cm wel gewoon proberen.

Kwa prijs vind ik het nog mee vallen. Maar ik wil weten hoe het een beetje een zachte singel is.

Sussie85

Berichten: 1528
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 10:22

Wij hebben twee BOT singels. Eenmaal met elastiek en eenmaal zonder. Het zijn beide zachte singels. Moet wel zeggen dat ze wat langer vallen. Ook die zonder elastiek.

Zilly
Berichten: 3037
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: ZTM

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 10:24

Ik heb de Fedimax onderlappen en gebruik ze bij mijn paard. Ik heb heb mijn paard in de stalbandages staan met Fedimax onderlappen, alleen achterbenen, ivm gallen. Werkt goed ben er tevreden over.
Rijden met de onderlappen zou ik niet doen, want ze zijn echt groot....

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 11:11

ik zit te twijfelen zou de rugwarmen ook onder t zadel kunnen? dus dekje, rugwarmer en dan zadel. vooral als het straks weer koud wordt?

Ik longeer er nu wel mee. en dat bevalt heel goed. onder de fedimax voel ik echt warmte.

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 11:29

plutolover schreef:
ik zit te twijfelen zou de rugwarmen ook onder t zadel kunnen? dus dekje, rugwarmer en dan zadel. vooral als het straks weer koud wordt?

Ik longeer er nu wel mee. en dat bevalt heel goed. onder de fedimax voel ik echt warmte.


Ik gebruik hem onder mijn zadel..Heb wel de anatomische van fedimax en dat bevalt prima..Ik doen hem wel direkt op de vacht en daar dan het dekje met zadel overheen..

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:20

Ik rijd nu met bot-zadeldekje en fedimax uitrijddeken. Bevalt echt super goed. Ik doe eerst grondwerk en dan rijden, dan trekt de fedimax wel wat naar achter, ondanks dat ik stijgbeugels over uitrijddeken doe.

Voor de katten hebben we zo'n iglomandje (weet even niet hoe anders te omschrijven), daar heb ik ook een onderlap ingewikkeld. Keek net bij een van de iglo's, zeer slaperige kat kwam eruit en het was lekker warm erin!! Wil ik ook wel, zo'n iglo.

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:50

Ik twijfel om de rugwarmer te verkopen, merk dat ik 'm alsnog te weinig gebruik helaas. Met de stalbeschermers en de mesh boots wel super tevreden! Echt top producten!

Pumpkins

Berichten: 3147
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 16:07

Ik twijfel heel erg tussen de Bucas recuptex of the ionic sheet van Rambo. Van Bucas weet ik dat het mijn paard goed past, alleen jammer dat het alleen het deel boven de rug is. Met Rambo dekens geen ervaring, maar wel geode verhaen hier gelezen over de Ionic Sheet. zijn er ook mensen met ervaring met de Bucas recuptex?

ziezoziezo22
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-10-13

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 17:30

Dan ga ik toch maar voor de beschermers van bot. Jammer dat fedimax die niet heeft

VWestra
Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 00:41

net toch maar de Back on track brush boots besteld. Maat L voor de achterbenen, evt dan straks nog maat M voor de voorbenen. Ben heel benieuwd naar de pasvorm!

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 07:47

Al mensen ervaringen met beenbeschermers en schiefel

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 09:18

Goh, schiefel niet echt, maar de zwelling op de kogel van mijn paard is al fel verminderd! Ben er echt superblij mee, het heeft terug zijn normale vorm al bijna.

Mijn paard had een tijd terug zichzelf op de weide aangetikt. Het 'probleem' was dat er echter een zwelling bleef waar hij zich aangetikt had. Volgens mijn dierenarts is is dat een zwelling van het gewrichtkapsel dat reageerde op de slag om de kogel te beschermen. Echter is dat iets dat traag terug slinkt. Er bestaat een speciale zalf voor, maar die is redelijk kostelijk, en mijn dierenarts vond de zwelling dan weer te klein om de zalf op te gebruiken. Dus was het traag maar zeker aankijken tot de zwelling zou minderen. Na gebruik van de BOT beschermers is er echter snelheid ingekomen. In het begin waren het enkel de randen zal ik zeggen, maar ondertussen is het hele ding netjes aan het slinken. Ben er super blij mee!

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 09:33

plutolover schreef:
Al mensen ervaringen met beenbeschermers en schiefel

Merk geen verandering tot nog toe.

smurvaas

Berichten: 454
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Ergens in een klein dorpje in Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 10:25

PanamaD schreef:
plutolover schreef:
Al mensen ervaringen met beenbeschermers en schiefel

Merk geen verandering tot nog toe.



Hier ook geen verandering.

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:11

Een schiefel is ook botweefsel, dat kan niet zomaar slinken. Het vocht er om heen zou wel weg kunnen gaan door BOT.

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 15:10

Macs schreef:
Een schiefel is ook botweefsel, dat kan niet zomaar slinken. Het vocht er om heen zou wel weg kunnen gaan door BOT.


klopt dat weet ik, vriendin van mij haar paardje heeft een schiefel. De schiefel is klein, maar de weke delen om de schiefel geef soms reactie. (dierenarts heeft al foto enz gemaakt)

Pumpkins

Berichten: 3147
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 22:50

Hier wel een iets kleinere schiefel. Maar schiefel bleek ook nog actief op de foto, ondanks dat de schiefel er al een jaar zit.

VWestra
Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 23:11

Vandaag de Back on track Mesh in maat L gepast bij mijn Fries. ze zijn voor de achterbenen. Ik vind de pasvorm toch wel mooi. Het lijkt heel log en stug en eenmaal aan het been zit het mooi aangesloten. Nu ook de maat M voor de voorbenen bestellen :)

Janneke2

Berichten: 22840
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 23:16

Macs schreef:
Een schiefel is ook botweefsel, dat kan niet zomaar slinken.


Botweefsel is actief weefsel en schiefels kunnen gewoon weer verdwijnen. Dat is een proces van een paar jaar, maar het kan.
Waarom het bij het ene paard wel gebeurt en het andere niet - geen idee.

Anoniem

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 23:26

Hier weer een poezenupdate: begin januari kreeg de poes 2 fedimax onderlappen als slaapplek; een in haar mandje en een onder het bureau en van allebei maakt het veel gebruik.
Vandaag was ik weer bij mijn ouders en dus ook bij de poes: tot mijn stomme verbazing is de kreukel onderin haar staart waar ze hem ooit gebroken heeft bijna weg! :wow:
Ze heeft een keer haar staart gebroken en eerst hing die een tijd lang omlaag en vervolgens kon ze hem weer gewoon gebruiken en stond hij ook weer gewoon kaarsrecht omhoog, maar als je haar aaide dan voelde je wel een soort zigzag onderin haar staart. Die is nu dus bijna weg. De dierenarts en wij dachten dat dat gewoon de wervels waren die scheef/vergroeid waren, maar nu begin ik toch te denken dat het gewoon de spieren/pezen waren die de staart in de verkeerde vorm trokken, want nu ze op de fedimax lappen ligt voelt haar staart daar wel nog een heel klein beetje onregelmatig, maar verder gewoon recht. De voelbare knik/verdikking (vooral voelbaar, niet zichtbaar) is in elk geval weg.

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 22:20

Valt de fleecedeken van Bot zo klein uit? Met een paard van 1.68? Kan ik dan gewoon 145 kopen? Heb nooit grotere dekens dan 145 eigenlijk. Zou het werken met een paard die wat hulp kan gebruiken in zijn onderrug achter het zadel? De rugwarmer reikt denk ik niet zo ver toch?

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 22:41

Ik vond de fleece voor mijn paard vrij klein vallen, die heb ik uiteindelijk weer weg gedaan en een maat groter gekocht

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 22:44

Nouvel schreef:
Ik vond de fleece voor mijn paard vrij klein vallen, die heb ik uiteindelijk weer weg gedaan en een maat groter gekocht


Hoe groot was die?