Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
heino2006
Berichten: 33
Geregistreerd: 23-02-10

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:17

Mijn pony heeft de rugwarmer geen 24/7 op maar wel zeker 12/14 uur per dag.

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:19

Ik heb ook de Rugwarmer, maar niet 24/7 op. Ik heb nog geen inventieve manier bedacht om hem onder m'n deken te plaatsen en ik zou hem dan onder elke deken willen, wordt wel dure hobby dan. Ik heb de stalbeschermers nu een week om, benen zijn super strak eronder zeer tevreden. Paard heeft er ook geen last van ligt gewoon lekker in zijn box

rover_
Berichten: 1372
Geregistreerd: 27-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 07:26

Super Weidebloem dat de schiefel die er al meer dan 1 jaar zit zo goed reageert.

Olympia96

Berichten: 3300
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 08:42

Ik heb de rugwarmer van Bot alleen voor en na het rijden op. Ik denk dat ik 1 van de enigen ben die denkt dat Bot meer doet dan de uitrijdeken van Fedimax op de rug?

Vind het model van de rugwarmer echt te slecht om langer om te houden, echt een groot minpunt vind ik dat.

janneke584

Berichten: 1913
Geregistreerd: 29-10-10
Woonplaats: Ingen

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 10:49

Ik heb de rugwarmer van fedimax en ook alleen maar even voor en na het rijden op. Hij blijft echt voor geen meter liggen. Ook niet met elastische singel. Ik moet er dan de gewone longeersingel omdoen en de singel vrij strak. Dan schuift hij maar een klein stukje naar achteren. Hoe doen jullie dat met de Fedimax rugwarmer?

heino2006
Berichten: 33
Geregistreerd: 23-02-10

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:07

Ik heb het klittenband vast genaaid in een deken en zo blijft het goed liggen. Moet er wel bij zeggen dat dat wel een kwestie van uitproberen is want op mijn andere pony bleef het zo niet liggen.

Setteli

Berichten: 3177
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:04

Ik heb bij Alie een paar sokken met toermalijn gekocht. Ik heb al 1,5 jaar een peesplaatontsteking onder m'n voet en ondanks gebruik van steunzolen nog steeds heel pijnlijk.
Dus voor 2,67 een paar sokken gekocht. Kijken of ik daar wat van merk.

Ik heb een Mr. Feel Warm dekje gekocht. Helaas nog niet kunnen gebruiken, omdat ik al een paar maand door eerst een blessure van mijn paard en nu door tijdgebrek niet heb gereden.
Maar als ik hem ga gebruiken zal ik dat hier zeker melden

Anoniem

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:55

Ik heb zowel de rugwarmer van BOT (doorgestikt) als die van Fedimax (de bruine gevoerde) en allebei bleven ze voor geen meter liggen. 8-)
De enige oplossing hier is bij allebei geweest om er een longeersingel omheen te doen. Die hoeft gelukkig niet strak, maar een dekensingel is echt te slap. Onder de bruine Fedimax wordt [***] veel sneller warm en ook veel warmer dan onder de BOT, dus bij hem merk ik wel verschil, in elk gevan qua warmte.
Hoe merk jij dat de BOT meer effect heeft bij jouw paard? Is dat de warmte die je zelf voelt of aan stijfheid?

Pumpkins

Berichten: 3147
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 14:20

Setteli schreef:
Ik heb bij Alie een paar sokken met toermalijn gekocht. Ik heb al 1,5 jaar een peesplaatontsteking onder m'n voet en ondanks gebruik van steunzolen nog steeds heel pijnlijk.
Dus voor 2,67 een paar sokken gekocht. Kijken of ik daar wat van merk.

Ik heb een Mr. Feel Warm dekje gekocht. Helaas nog niet kunnen gebruiken, omdat ik al een paar maand door eerst een blessure van mijn paard en nu door tijdgebrek niet heb gereden.
Maar als ik hem ga gebruiken zal ik dat hier zeker melden


Ben heel benieuwd Setteli, hoe de sokken je gaan bevallen *D. Ben benieuwd wat de toermalijnen bijdragen bij ontstekingen? Ik dacht dat warmte juist niet goed was bij ontstekingen? Of hangt het van het type ontsteking af?

Mijn paard is op het moment herstellende van ontstekingen in de rug. Heb een tijdje de BOT fleece op gehad en daarna pas beseft dat infra rood bij ontstekingen helemaal niet goed is! Oeps.. Na 6 weken weer controle gehad , de DA was verbaasd hoe goed ze hersteld was *\o/* . Er waren nog hele kleine plekjes te zien met het echoën van de rug en reageerde ook niet meer op druk. Dus ondanks de infra rood is het toch de goede kant op gegaan, gelukkig! Denk dat hier dan ook de lof eerder naar de kurkuma pasta gaat :+ . Nu gebruik ik alleen de Fedimax fleece een half uurtje met stappen. Ze had namelijk ook last van haar spieren, en een happy paard zal ook beter herstellen.

Sussie85

Berichten: 1528
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:03

Mij werd BOT juist wel aangeraden bij ontstekingen. BOT zorgt voor een betere doorbloeding waardoor het sneller geneest. BOT weerkaatst de lichaamswarmte waardoor het juist niet heel warm hoort te worden. Om even bij mezelf te blijven. Ik heb handschoenen van BOT. Als ik die aan heb heb ik geen koude vingers meer, maar echt warm wordt het ook niet. Ik krijg er geen zweethanden van. Bij mezelf heb ik hele goede ervaringen met BOT en ontstekingen. Ook mijn paard met een peesblessure aan het checkligament is ondanks dat hij al op leeftijd is snel ervan hersteld met de BOT stalbeschermers.

Pumpkins

Berichten: 3147
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:11

Sussie85 schreef:
Mij werd BOT juist wel aangeraden bij ontstekingen. BOT zorgt voor een betere doorbloeding waardoor het sneller geneest. BOT weerkaatst de lichaamswarmte waardoor het juist niet heel warm hoort te worden. Om even bij mezelf te blijven. Ik heb handschoenen van BOT. Als ik die aan heb heb ik geen koude vingers meer, maar echt warm wordt het ook niet. Ik krijg er geen zweethanden van. Bij mezelf heb ik hele goede ervaringen met BOT en ontstekingen. Ook mijn paard met een peesblessure aan het checkligament is ondanks dat hij al op leeftijd is snel ervan hersteld met de BOT stalbeschermers.



Echt? Dank je voor de info. als ik op internet zoek lees ik juist dat infra rood juist niet goed is om toe te passen bij ontstekingen. Kreeg ook niet de indruk van mijn paard dat ze het vervelend vond; in tegendeel zelfs.

Sussie85

Berichten: 1528
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:27

Het staat ook op de website van BOT zie ik. Onder hoe werkt het: De golflengte die de keramische deeltjes afgeven wordt geabsorbeerd door de cellen en een signaal naar de hersenen geeft aan dat de warmte-energie toeneemt waarop de hersenen de bloedvaten openen. Absorptie vind niet alleen plaats in de huid, maar tevens dieper in de weefsels wat ervoor zorgt dat niet alleen de oppervlakkige bloedvaten verwijden maar ook diegenen in de spieren en rond de gewrichten. De verhoogde bloedcirculatie in de weefsels lossen spanningen in de spieren op en versterken het lichaamseigen vermogen om ontstekingen op te lossen en schades te herstellen. Daarom worden de producten vaak gebruikt bij problemen waar ontstekingen een deel van zijn. Een ander belangrijk toepassingsgebied is de preventieve werking tegen blessures wanneer de beschermers worden gebruikt tijdens trainingen en wedstrijden.

De infra-rood straling die BOT geeft door weerkaatsing van de eigen lichaamswarmte is wel anders dan die van bijvoorbeeld van een infra-rood lamp. Ik weet niet of je daar wel eens voor gezeten hebt? Ik wel, nou dat hield ik niet lang vol. Jeetje wat een hitte. Niet te vergelijken wat mij betreft met BOT.

Setteli

Berichten: 3177
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:47

Bij mij is het ook meer een overbelasting van de peesplaat, waardoor die pees ontstoken is.
Dus ik denk dat de sokken heel goed kunnen bijdragen aan herstel. Ben dus benieuwd of de goedkope sokken van Alie dit dus ook kunnen.

Pumpkins

Berichten: 3147
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:48

Sussie85 schreef:
Het staat ook op de website van BOT zie ik. Onder hoe werkt het: De golflengte die de keramische deeltjes afgeven wordt geabsorbeerd door de cellen en een signaal naar de hersenen geeft aan dat de warmte-energie toeneemt waarop de hersenen de bloedvaten openen. Absorptie vind niet alleen plaats in de huid, maar tevens dieper in de weefsels wat ervoor zorgt dat niet alleen de oppervlakkige bloedvaten verwijden maar ook diegenen in de spieren en rond de gewrichten. De verhoogde bloedcirculatie in de weefsels lossen spanningen in de spieren op en versterken het lichaamseigen vermogen om ontstekingen op te lossen en schades te herstellen. Daarom worden de producten vaak gebruikt bij problemen waar ontstekingen een deel van zijn. Een ander belangrijk toepassingsgebied is de preventieve werking tegen blessures wanneer de beschermers worden gebruikt tijdens trainingen en wedstrijden.

De infra-rood straling die BOT geeft door weerkaatsing van de eigen lichaamswarmte is wel anders dan die van bijvoorbeeld van een infra-rood lamp. Ik weet niet of je daar wel eens voor gezeten hebt? Ik wel, nou dat hield ik niet lang vol. Jeetje wat een hitte. Niet te vergelijken wat mij betreft met BOT.


Ah helemaal gerust gesteld! super bedankt voor het opzoeken! Wel eens in de infra rood sauna gezeten, maar vond daar eigenlijk niet zo veel aan, doe mij maar een BOT dekentje }>

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 17:03

Ik heb me fedimax rugwarmer binnen en Ind wat een slechte pasvorm

Ik gebruik hem nu voor en na het rijden 30 min om. En gooi hem over z'n gewone deken en dan alsnog trekt hij na achter.

Geen grote ramp want de deken blijft wel bij z'n achter rug en kont waar ik hem juist voor wou. En hij voelt Ind warm aan

Rugwarmer voordat ik de deken op deed


Afbeelding

Rugwarmer nadat ik deken weer af deed, had wel ff me gewandeld


Afbeelding

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 17:10

De anatomische van fedimax heeft een veel betere pasvorm..Ik gebruik hem wel met longeersingel,die elastische dekensingels zijn gewoon waardeloos :o

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 21:13

Oh dat is drama!

Pumpkins

Berichten: 3147
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 22:11

Kan je er geen borstsluiting aan vast maken? Of inderdaad een stevige singel.

rover_
Berichten: 1372
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 08:01

Onhandig. Je zou toch verwachten dat zo'n fabrikant er een soort stapmolendeken model van maakt die goed blijft liggen (met evt bilkoorden).

salamaleque
Berichten: 998
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 08:34

xyzutu2 schreef:
Ik heb zowel de rugwarmer van BOT (doorgestikt) als die van Fedimax (de bruine gevoerde) en allebei bleven ze voor geen meter liggen. 8-)
De enige oplossing hier is bij allebei geweest om er een longeersingel omheen te doen. Die hoeft gelukkig niet strak, maar een dekensingel is echt te slap. Onder de bruine Fedimax wordt Rio veel sneller warm en ook veel warmer dan onder de BOT, dus bij hem merk ik wel verschil, in elk gevan qua warmte.
Hoe merk jij dat de BOT meer effect heeft bij jouw paard? Is dat de warmte die je zelf voelt of aan stijfheid?



Daarom heb ik gekozen voor de Ionic liner, dat is een echte onderdeken en de liners liggen bij mijn paard heel goed. Ik hoop alleen dat ik ook echt verschil ga merken met de gewone liners. Deken komt tweede week februari binnen, ik houd jullie op de hoogte. Overigens heb ik geen paard met echte klachten alleen dat hij in de winter met kou wel wat stijver aan het worden is (zonder koud aan te voelen). Een dikkere deken en opwarmen onder het solarium voor het rijden maakte al behoorlijk verschil dus ik ben benieuwd!

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 09:29

Hoe houdt de ionic zich na wassen? Of zweten?
Uit de tekst kan ik ook niet opmaken of de doorbloeding verbeterd zoals bij infrarood en die bepaalde hitte nu ontstaat. Anyone?

Tekst over de stof vd paardendrogist:
De ionische therapie van deze unieke staldeken van Horseware is gebaseerd op de werkzaamheid van de stof Tourmaline, een natuurlijk kristal dat in poedervorm op de binnenzijde van de stof is aangebracht.

Donnatella

Berichten: 436
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: België

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 10:12

Ik volg hier met heel veel interesse, want heb zelf ook een merrie die erg gevoelig kan zijn op de rug (spieren). Voor haar lijkt mij een deken/rugwarmer met therapeutisch functie ook een toegevoegde waarde.

Zelf heb ik een goede ervaring met BOT, maar aan jullie reacties te lezen, is de pasvorm niet zo super. Bovendien zijn de prijzen voor een volledige deken ook zeer hoog.

Ik ben nu de Bucas Recuptex deken tegengekomen. Die lijkt mij een handige staldeken die je ook in de zomer eenvoudig dagelijks kan aandoen.

Heeft iemand hier al ervaring mee? Of is de werking niet te vergelijken met de andere therapeutische dekens.

Het ionic zomerdeken van Horseware lijkt mij anders ook wel wat, maar ook hier de vraag: mag dit gewassen worden?

Zilly
Berichten: 3037
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: ZTM

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:22

Bucas heb ik geen ervaring mee, mede omdat ik de pasvorm van het merk echt slecht vind. Trekt snel strak op de schoft.

Ionic mag gewoon gewassen worden op 30 graden. Ik ben HEEL erg tevreden om mijn Rambo Ionic deken!!!

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:15

Ik snap dat hij gewassen mag worden, maar hoe is de werking daarna? In poedervorm aangebracht kristal, klinkt als poeder op stof dat er na 1x wassen uit is.
Nou zal dat wel niet het geval zijn, maar hoe zijn de ervaringen?
Mede omdat fedimax warm wordt, kan je dat wel meten na het wassen. Vandaar de vraag of de ionic ook warm wordt.

VWestra
Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:35

ik moet zeggen dat ik de prijs van de BOT dekens ook stevig vind. Ondertussen heb ik wel al 2 BOT deken (fleece en Mesh) en van beide aankopen heb ik echt geen spijt. De fleece is fijn voor na het rijden, op de trailer of bij het instappen. De mesh heb ik op als extra onder de winterdeken als dat nodig is. Straks als het warmer wordt dan ga ik de mest gebruiken als zomerdeken/overgangsdeken voor 's nachts op stal. Doordat ze onder BOT een betere doorbloeding hebben hoef ik ook minder grams op te doen om mijn paard warm en fit te houden.

Kortom; ik heb geen spijt van mijn uitgaven.