Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 14:26

paleoceen schreef:
Ik ben erg blij met de equine ankle magnetics. Ik heb ze besteld omdat het vorige week zo zou gaan vriezen. Mijn hb paardje is met de equine magnetics zelfs tijdens de kou er erg mee opgeknapt. Ze loopt minder gevoelig en veel meer door.


Wat fijn dat het bij jouw paard ook zo goed werkt *\o/*

sanneXjessy

Berichten: 467
Geregistreerd: 09-07-07

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 15:04

Helpen de Equine ankle magnetics ook bij stalbenen?
Mijn paard heeft heftige mok gehad en heeft nu nog steeds een dik been als ze uit de stal komt..
Na een dagje buiten lopen of rijden is die wel weer dun.
Het is volgens de dierenarts geen einschuss.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 15:09

sanneXjessy schreef:
Helpen de Equine ankle magnetics ook bij stalbenen?
Mijn paard heeft heftige mok gehad en heeft nu nog steeds een dik been als ze uit de stal komt..
Na een dagje buiten lopen of rijden is die wel weer dun.
Het is volgens de dierenarts geen einschuss.


Misschien.. Mijne staat 24/7 buiten maar werd winterbevangen. Hierdoor wilde hij niet meer lopen omdat alles te koud was of te hard. Daardoor kreeg hij stalbenen.
Afgelopen 1,5 week heeft hij ze continu omgehad en het werkt fantastisch. Hij liep ook veel beter, terwijl het keihard gevroren heeft. Geen dikke benen meer.
In ons geval dus denk ik door de verbeterde doorbloeding, minder pijn aan de voeten en daardoor ging hij meer lopen en werden zn benen niet dik.
Maar of het voldoende helpt als ze de hele nacht op stal staat.. ik zou dan die wraps proberen óf de stalbeschermers van fedimax.

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-18 15:30

Misschien een idee om een lijstje met merken te maken, zodat iedereen makkelijk kan zoeken naar een toepasselijk product en/of prijs? Keramisch textiel/magnetisch.

Back on Track (Keramisch)
Fedimax (Keramisch)
Mr. Feel Warm (Keramisch)
Rambo ionic (Ionisch?)
InfraTex (Keramisch)
ShowMaster beenbescherming (Magnetisch)
Bucas Recuptex (Magnetisch)
ZANDONÀ (Magnetisch)
Equine Magni-Teque (Magnetisch)
Equinemagnetix (Magnetisch)

Heeft iemand nog meer? Of een correctie van dit lijstje?

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 16:06

sanneXjessy schreef:
Helpen de Equine ankle magnetics ook bij stalbenen?
Mijn paard heeft heftige mok gehad en heeft nu nog steeds een dik been als ze uit de stal komt..
Na een dagje buiten lopen of rijden is die wel weer dun.
Het is volgens de dierenarts geen einschuss.


Bij mijn oude paardje die s’nachts stalbenen krijgt wel..

paleoceen

Berichten: 502
Geregistreerd: 02-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 16:33

sanneXjessy schreef:
Helpen de Equine ankle magnetics ook bij stalbenen?
Mijn paard heeft heftige mok gehad en heeft nu nog steeds een dik been als ze uit de stal komt..
Na een dagje buiten lopen of rijden is die wel weer dun.
Het is volgens de dierenarts geen einschuss.


De magnetics bevorderen de doorbloeding. Bij stalbenen kan ik mij voorstellen dat dit daardoor een positieve uitwerking kan hebben. Heb er zelf geen ervaring mee.

Calente

Berichten: 251
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: Naast de buren

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 18:22

Hallo allemaal :wave:

Ik kom even binnenvallen weer ;)
Heeft iemand ervaring met de werking van een magnetische frontriem (van Premier Equine) voor een gespannen paard? Met name met het oog op transport en bij de hoefsmid. Mijn merrie bouwt dan heel veel spanning op, soms duurt het ruim een dag voordat ze dit weer kwijt is. Ik wil haar niet meteen sederen met iets chemisch, eerst even wat andere opties bekijken. Eerstvolgende trailerrit is de Bach Bloesem Rescue aan de beurt om getest te worden.

Maar ik vroeg me dus af iemand hier wat meer over kan vertellen :)

https://www.premierequine.co.uk/magnet- ... 2x21441587

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 18:30

Zelf geen ervaring mee, heb je de 22 recensies op de site zelf gelezen?
Ik vind zelf de plek niet heel logisch om ontspanning te brengen, maar dat is mijn logica.

Ik heb voor trailerritjes ook veel positieve dingen over de recuptex gelezen. Nu is die wel een stuk duurder, maar icm met trailers of hoefsmid dus ook een aanrader.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 18:49

Ik heb bij mijn paard dat erg angstig was op de trailer een geluiddempend oornetje op en een BoT deken.
Het oornetje scheelt voor hem het meest, maar als hij de BoT op heeft komt hij minder kramperig uit de trailer dan zonder.
Verder geef ik ook altijd wat Strezz druppels van Phytonics, ook een aanrader.

Calente

Berichten: 251
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: Naast de buren

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:28

Dank jullie wel!

Wat betreft de werking, het kwam eigenlijk een beetje omdat ik laatst de Poll Cap van RevitaVet heb gezien, maar die is erg duur in aanschaf. http://www.revitavet.nl/?page_id=1334

Die van mij komt ook echt beroerd de trailer af. Laatste keer naar de kliniek was ze echt stokkreupel, gelukkig hadden we de dag erna pas de onderzoeken. Maar over 2 weken hebben we een controle, dus ik hoop dat ze dan als ze wat meer ontspannen is, ook minder slecht is.

Over de Recuptex, paardlief past eigenlijk alleen Rambo, zou een Ionic ook helpen? Mensen met ervaring misschien?

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:31

Ik vind de ionic veel beter dan de recuptex werken. Maar net als bij de meesten in dit topic lieten de bolletjes los.
Bij de paardendrogist heb ik de nieuwe order staan, want eind feb komen ze weer binnen.

Ik gebruikte de recuptex, maar vind de pasvorm veel minder. Daarnaast is hij binnen 6 weken kapot gegaan. Op een plek wat mijn paard onmogelijk zelf heeft kunnen doen. Dus ik ben in afwachting van divoza en bucas vwb de garantie. Maar ik ben wel klaar met de recuptex.
Hopelijk is de ionic er gauw en blijft die dan wel goed.

_martineeeh
Berichten: 22
Geregistreerd: 23-06-14
Woonplaats: Groningen

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 17:48

Hey!

Mijn paard was een tijd terug plotseling erg ziek. We hebben de dierenarts erbij gehad en ze bleek een virus te hebben. Ze bleef na haar boxrust erg stijf, en de dierenarts kwam tot de conclusie dat ze ook artrose heeft. Ze heeft hiervoor een injectie gekregen, maar loopt nog steeds erg stijf. Ik ben wel weer begonnen met rustig te stappen met haar, en als ze eenmaal 'opgewarmd' is, loopt ze hartstikke vlot. Ik wil mijn paard heel graag helpen waar het kan, om het haar zo makkelijk mogelijk te maken, en ben dan ook van mening dat alle kleine beetjes helpen.Ik vraag me daarom af of iemand ervaring heeft met pees/been/stal beschermers waar ze misschien wel baat bij kan hebben.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 16:11

Ik heb 6 weken de recuptex gebruikt, maar deze is op een rare plek gescheurd. De zoom liet los waar het gedeelte van de recuptex begint. Zou niet weten hoe ik dat met de hand moet maken, dus heb met Divoza contact opgenomen wat er onder de garantie valt.
Divoza komt met een hele nette oplossing: ze gaan de deken voor mij repareren. Enige kosten die ik betaal zijn de waskosten omdat de deken vies is. Nou ja, dat vind ik niet zo erg. Vind het echt top dat Divoza het zo oplost.

Gaat hij daarna gelijk de verkoop in (maat 183) en hoop ik dat de vernieuwde ionic liner bij de paardendrogist gauw binnen is :j Paard wordt 2 maart behandeld door de osteo, dus wil hem dan graag gelijk zn deken op doen!
Heb ook al met horsefitshop gebeld, zij hebben nu 25% korting, maar als dat de oude liners zijn is dat voor mij niet interessant.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 18:29

Gok dat dat de oude liners zijn. van de week contact gehad met de Paardendrogist en er komt een hele nieuwe productie aan vanuit Horseware.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 18:34

Ja, dat van de paardendrogist is al bekend. Staat een week of 3 al op hun site. Maar horsefitshop moet nog terugbellen of zij al nieuwe hebben of dat dit oude zijn. Waarschijnlijk dus oude, waarom is dit raar?

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 21:29

Jeetje Jotoma jij hebt wel pech met die dekens zeg!
Hoe is het nu met je paard?

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 21:35

Zo had ik het nog niet bekeken Roos, maar je hebt gelijk :o

Wat lief dat je er naar vraagt zeg :D ik heb net gister goed bericht gehad vanuit Den Hoek. Bacterie en blindedarmontsteking zijn weg (binnen 5 weken ipv verwachte 12!), schimmel gereduceerd. Alleen nog nieren/hypofyse nog niet helemaal oke. Over twee weken komt de osteo en ik hoop dat we dan eindelijk alles achter de rug hebben.

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 22:48

Heb bij Mn paard weer de back on track stalbeschermers om zn benen. Door de kou kreeg die zere voetjes. Nu na 2 dagen alweer stuk verbeterd. Na 2 weken op eieren lopen en elke hobbel deed hem zo’n zeer. Blij dat dit helpt. Ooit maar een 2e setje erbij kopen. Ideale dingen!

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 00:40

Wat fijn Jotoma! Je bent ook zo vol aandacht en liefde bezig. Echt heel mooi.
Je harde werk wordt nu beloond.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 00:46

Roos_M schreef:
Wat fijn Jotoma! Je bent ook zo vol aandacht en liefde bezig. Echt heel mooi.
Je harde werk wordt nu beloond.


Wat een mooi compliment. Wat ontzettend attent dat je dat zegt, dank je wel! :D

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 09:27

Hoi, weet iemand toevallig of er ergens ook therapeutische dekens te proberen zijn? Ik vind ze te duur om aan te schaffen om te testen of ze werken bij mijn merrie

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 09:31

Kan t mis hebben maar dacht bij dochorse dat je daar de recuptex kan proberen?

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 09:39

Dat is die van bucas toch? Met de magneten? De ceramische heeft mijn voorkeur eigenlijk

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 10:02

Er zijn tegenwoordig meerdere winkels waar je de Recuptex kan testen. Als je zoekt op Bucas Recuptex test dekens kom je ze wel tegen.

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 18:48

Ik overweeg om ook een " therapie deken" aan te schaffen om onze PPID-er wat extra te ondersteunen. Ze staat op medicatie& krijgt aangepast voer. Nu zijn er de laatste paar weken een paar kleine dingetjes veranderd oa stalmatten in haar stal. En nu is ons liefkozend " neurootje mallootje" genoemde paard duidelijk van slag. Wat door de Ppid en het binnenvetter zijn beduidend harder aankomt.
Nu ben ik op zoek naar iets wat haar helpt om de extra spierspanning beter af te laten vloeien.

Nu twijfel ik tussen de bucas recuptex en de back on track mesh deken. Hoe vallen ze qua maatvoering? Welke van de twee is hier het meest geschikt voor?

Qua dekens heeft ze normaal 205, mits hoge schoudersplitten. Of 6,9 van horseware.Van bucas dekens heeft ze normaal maat 7,0 .