Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:17

Grappig dat we op hetzelfde zijn uitgekomen Evelien! De mevrouw vd paardendrogist adviseerde mij om dezelfde ondermaat (dacht ik) te nemen als de liners van rambo. Dus in mijn geval weer 185.
Ga jij hem ook nog opbouwen of doe je hem in een keer eronder?

Ik vind het nu ook even lastig met onderdekens.. ik voel altijd onderkant oren, oksel en rug. Maar rug wordt nu misleidend door de recuptex werking..
Had mijn paard gister even in zn blootje gezet en vanmorgen opgezette vacht, koude oren en warme oksels.. ik heb hem zn regendeken + hals maar weer opgedaan, vond oren leidend in dit geval.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:28

Hier de recuptex 24/7 onder de power turnout, als het gaat vriezen gaat er nog een 150grams liner tussen.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 23:05

Oh das fijn om te horen! Hier de ionic ook bij de paardendrogist besteld dus als die omgeruild kan worden zou top zijn

belle_boef

Berichten: 10739
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 18:02

Ik heb de fedimax omgedaan bij mijn merrie. Die had haar winterdeken nat en ik heb zo snel geen op voorraad. Die kan vannacht drogen. Voor haar winterdeken loopt ze weg als ik hem weer om wil doen, voor de fedimax niet.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 18:04

Ik was nog aan het overwegen om de ongevoerde winterdeken van fedimax aan te schaffen. Maar die is uitverkocht tot aug 2018 -O-

belle_boef

Berichten: 10739
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 18:07

Of echt Jotoma, alle maten? Ik had hem van de week bekeken omdat die me ook wel wat lijkt. Maar ik overweeg ook wel de 250+keramisch aan te schaffen die is er nog wel. Maar dan zou ik ook graag de hals erbij willen en dan is het toch weer een heel bedrag.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 20:21

Nee, niet alle maten. Maar wel mijn maat (145).
Als hij er in een 100gr was had ik hem ook nog wel gewild, jammer!

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 12:30

Ik merk gelijk dat mn paard een nacht de ionic niet heeft opgehad -O-

Heb m nu dus kunnen omruilen voor de recuptex. Maar die is denk ik te lang, niet over de kont (daar zitie voor een onderdeken wel mooi), maar hij komt onder de legarches uit. Als dat natregent, trekt die nattigheid dan omhoog?


Afbeelding

Afbeelding


Ben wel bang dat een maatje kleiner te klein wordt bij de hals, dat zit nu precies goed.

Wie herkent dit en wat is het advies?

Zou ik dit ook hebben met de ionic fleece?

rover_
Berichten: 1358
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 13:22

Heb je hem via de paardendrogist Jotoma? Dan zou ik foto's via whatsapp sturen voor advies.
En als ze deze maat verder goed vinden zou je altijd nog ervoor kunnen kiezen om een stukje waterdichte stof over die kleine plekjes die eronderuit komen te zetten..

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 13:29

Vind de recuptex wel mooi zitten, zeker niet te lang. Hij trekt nog wel beter in vorm. Die van mij was in het begin ook beetje stijf. Hoeveel steekt hij uit? Paar cm? Kan je de rand terug zetten en vast naaien?

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 13:33

@rover: ik heb hem idd via de paardendrogist. Had ze toevallig net idd gewhatsappt :)

@weidebloem: Bedoel idd niet te lang over de billen, maar te lang dat hij onder de regendeken door komt. Hij steekt aan elke kant 2/3 cm uit denk ik, kan wel 5cm worden als de regendeken dicht zit want de buiksingels had ik nu niet vast.

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 13:54

Bij mij was ie nat geworden onder de naden van de sluitingen van de buiksingels van mn smartex. Is niet uitgebreid. Echt alleen daar twee natte rondjes.

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 14:44

Mijn ionic komt ook onder m’n regendeken uit aan de achterkant maar tot nu toe gaat dat prima. Merk niet dat het natte doortrekt en daardoor paard nat of koud maakt. Deken is eigenlijk nooit echt nat. Ook dat deel niet wat onder de buitendeken uit komt

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 15:24

O sorrie, ja nu snap ik je foto ook :o. Met een paar uitstekende centimeters aan de onderkant, zou ik me niet zo druk over maken. Zit niet echt tegen de huid aan toch? Als mijn paard met dit weer gek doet buiten wordt zijn buik ook beetje nat...

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 15:38

@weidebloem: hahah ja maar 24/7 buiten dan wordt mijn paard wel eens aardig doorweekt met die natte buien. Ik vind het niet erg dat het nat wordt, alleen meer even zeker weten dat t niet naar boven trekt.

Denk dat ik het maar naar boven sla en vast gaan naaien.

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 19:45

Als dat werkt, mooie oplossing :D .

Fauvetje
Berichten: 248
Geregistreerd: 15-12-14

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 08:34

Momenteel staat paard onder recuptex en o gram regendeken. Ze heeft best wel wat winterhaar, maar met deze sneeuw vraag ik me af of ik toch niet beter voor een gevoerd deken zou moeten gaan ... wat denken jullie?

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 08:36

Voelen op schouders en billen. Voelt ze daar niet warm? Dan is een dikkere deken wel lekker

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 08:56

t valt mij op dat de rambo/bucas enz veel te strak liggen. zelf met paarden met de 'juiste'bouw er voor de dresuurpaarden om zo maar te noemen. Ik snap niet waarom ze daar niks aan doen. Ja de big neck versie... maar die is dan voor de 'gewone' paarden goed,en dan voor de nog stevige paarden alsnog te krap...

de mijne staat nu onder de smartex rain en de 150gram onderdeken, hij heeft wel al wat wintervacht, hij is in okt helemaal geschoren. Hij voelde deze dagen niet koud,maar ook niet echt warm onder de dekens. Meer gewoon normaal. aangezien ik over 2 weken ga verhuizen na 24/7. wacht ik nog met een dikkere deken. heb nog een 200 grams deken liggen.

Mocht die het met de winterse weer het niet redden kwa waterdichtheid. Ga ik misschien nog een 300 grams onderdeken kopen zodat de smartex overheen kan.

Ik voel altijd achter de oren, en de liesen van het paard. Als die gewoon warm zijn. heeft een paard het niet koud.

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 10:19

Bij de mijne (ionic) is juist het halsgat te groot. Hij zakt naar achteren op de schoft waardoor hij aan de voorkant heel strak komt te liggen. Mijn amigo dekens liggen perfect op haar. Van de zomer deed hij het wel iets maar minder, nu is het zo erg dat ik hem eraf heb gedaan. Jammer :(

belle_boef

Berichten: 10739
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 11:39

Wat ik van mijn amigo nog kan herinneren is dat de nek/hals prima was maar de schoudervrijheid zo beperkt was (geen looptsplitten) dat ik vond dat dat de deken aan de voorkant vooral krap maakte.

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 12:23

Mijn Rambo ionic ligt prima op mijn flink Brede pony.

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 12:27

Kunnen jullie mij advies geven voor een deken voor mijn Haflinger van 27 jr. Wordt zijn eerste deken ivm artrose en spierklachten in rug. Hij heeft zelf een goede wintervacht maar vocht(regen/ sneeuw) is funest. Hij staat altijd buiten, ligt ook buiten (soms in nat zand/ blubber, waar hij zelf voor kiest) maar heeft beschikking over een inloopstal. De deken moet dus ook echt regen/ waterdicht zijn.
Het is een hele brede korte Haflinger (oude type).

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 12:37

singasong schreef:
Kunnen jullie mij advies geven voor een deken voor mijn Haflinger van 27 jr. Wordt zijn eerste deken ivm artrose en spierklachten in rug. Hij heeft zelf een goede wintervacht maar vocht(regen/ sneeuw) is funest. Hij staat altijd buiten, ligt ook buiten (soms in nat zand/ blubber, waar hij zelf voor kiest) maar heeft beschikking over een inloopstal. De deken moet dus ook echt regen/ waterdicht zijn.
Het is een hele brede korte Haflinger (oude type).


Ik heb ook zon type kruising Haflinger. Bucas past niet. Fedimax niet geprobeerd. Rambo ionic ligt goed. Ik gebruik de ionic als onderdeken. Met een waterdichte Rambo erover.

belle_boef

Berichten: 10739
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 12:39

Ik heb de 250 gram van fedimax besteld. Winterdeken is vorige week stuk gegaan en nu geklooi met een Regendeken en wollen deken eronder. Das niks. Hoop hem eind van de week binnen te hebben.

Voor die hadlinger zou ik de k ik de Regendeken van fedimax besteld hebben puur omdat je dan maar 1 deken nodig hebt en de prijs ook niet verkeerd is in vergelijking met alle andere dekens met keramische stof.