dikke benen, geen mok noch stalbenen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petitparis

Berichten: 15991
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: dikke benen, geen mok noch stalbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-16 12:30

kleine update:

Antibioticakuur zit erop zonder effect.

Lymfedrainage therapeute is geweest, maar ze heeft mij niet kunnen overtuigen. Ze kon niets van haar mening/stellingen onderbouwen, wat voor mij al een enorme afknapper is. In zee gaan voor dagelijkse behandelingen met iemand waar ik geen vertrouwen in heb, zie ik niet zitten. Ik heb ook geen geldboom...

Intussen via een fb-topic in contact gekomen met een "natuurgenezer" die mb bioresonantie bepaals wat je zelf/paard/hond/kat nodig heeft. Nu afwachten...

tjady

Berichten: 3460
Geregistreerd: 11-10-05

Re: dikke benen, geen mok noch stalbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:38

Mijn merrie had ook dikke benen. Achteraf omdat de training toch te zwaar voor haar was. Bij een kreupelheidsonderzoek bleek ze spat te hebben. Niet eens in een hele ernstige vorm, maar door de training gaf het erg veel klachten en dikke benen. Ze heeft nu als recreatie paard en licht dressuurwerk nergens last van.

petitparis

Berichten: 15991
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: dikke benen, geen mok noch stalbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-16 12:40

mijn paard had al een dik been zonder dat ze gereden werd en "rust" maakt het alleen erger.

tjady

Berichten: 3460
Geregistreerd: 11-10-05

Re: dikke benen, geen mok noch stalbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:47

Oke dan begreep ik het niet goed. Ik dacht dat je zelf dacht dat dat los ervan stond.

Habore

Berichten: 1127
Geregistreerd: 03-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 14:38

Zou je toch niet eens de Efrata kastanjgel proberen?
Twee maal daags goed inmasseren en kijken wat het doet.

Is volledig natuurlijk en het stimuleert het eigen systeem opnieuw om af te voeren....

Mijn paard heeft na een einschuss been ( heeft hij enkele keren per jaar) ook een structureel dikker been. Na beweging slinkt dat, maar bij een aantal uren stilstaan werd dat weer dikker.
Met de gel te gebruiken en een aantal weken te smeren bleef het standaard weer dunner...

Ook zou je kunnen proberen om met kruiden te werken. De circulatiemix van Animalvital vond ik ook echt goed....
Eventueel kan je ook met enkelvoudige kruiden aan de slag. Ik gebruikte brandnetel en kleefkruid....op advies van een herborist...

petitparis

Berichten: 15991
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: dikke benen, geen mok noch stalbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-16 14:48

Ik heb me voorgenomen te wachten met cremes smeren totdat mijn vriendin de benen kan scheren en ik kan uitsluiten of er toch nog kleine wondjes/korstjes zijn of niet EN totdat ik kan beoordelen of de kruiden die ik meegekregen heb aanslaan of niet.

Laatste keer dat ik iets gesmeerd heb was het been namelijk nog 2x dikker de dag nadien.

Habore

Berichten: 1127
Geregistreerd: 03-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:48

Dat begrijp ik dat je dan even niets wil smeren ja....

Mijn paard reageert zo ook erg overgevoelig als ik isobetadine gebruik. Het gebruik ervan op een wondje zorgt bij hem al voor een einschuss been. Het heeft even geduurd eer ik daar achter was.

Hoelang blijven de benen dun na beweging?

Bloed is al genomen? Levertesten oké?

Succes er nog mee !

petitparis

Berichten: 15991
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: dikke benen, geen mok noch stalbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-16 17:01

nee, nog geen bloed laten trekken, want DA denkt niet dat er iets gaat uitkomen. Volgens de naturopaat zou het wel lever gebonden zijn, maar neit noodzakelijk een slecht bleodbeeld geven.
Wat wel aansluit dat de accupuncturisst ookniet vind dat de lever "aftekent".

Maar ik heb nog wel even geduld.

Habore

Berichten: 1127
Geregistreerd: 03-06-09

Re: dikke benen, geen mok noch stalbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 19:22

Dan toch eventueel lever reinigend gaan werken?

Toen mijn paard vasculitis had kwamen er slechte levertesten uit...