Paard eet langzaam na tandarts.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bambi1995

Berichten: 3148
Geregistreerd: 16-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 15:28

Ik heb deze tandarts omdat de hele stal die heeft. De stalhoudster is ook heel erg tevreden over de tandarts. Ze vind dit de beste die er is verteld ze me.

Albert

Berichten: 5733
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: Paard eet langzaam na tandarts.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 15:34

Voor gebitten waarbij weinig aan de hand is, kan handmatig werken voldoende zijn, maar bij probleemgevallen kom je dan gewoon te kort.

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 15:37

omdat de hele stal deze gebitsverzorger heeft en de stalhoudster tevreden is heb jij geen mening?

En een gebitsverzorger die in Amerika is opgeleid zou niet elektrisch vijlen?
Zou er toch eens een keer een ander bijhalen die ook VA is en verdooft en elektrisch vijlt, dit zou een heel ander beeld kunnen geven en 1x per half jaar is wel heel veel maar misschien door handmatig vijlen zonder roesje wel nodig omdat die niet overal goed kan bijkomen en voldoende kan weghalen waar nodig.

Bambi1995

Berichten: 3148
Geregistreerd: 16-10-11

Re: Paard eet langzaam na tandarts.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 15:45

Ik heb er niet veel verstand van en ja ik vind het erg moeilijk om een eigen mening te hebben. Vooral als iedereen ergens voor is en ik dan een dwarsbomer moet zijn. In het verleden zijn er vaak mensen boos geweest omdat ik iets anders vond dus daarom ben ik het moeilijk gaan vinden om een eigen mening te hebben. Mijn eigen veearts heeft ook wel naar haar gebit gekeken en ook een keer in het verleden behandeld. Eerst deed hij het ook handmatig maar hij had gezegd dat hij het volgende keer elektrisch zou doen. Maar die volgende keer is nooit gekomen omdat ik toen weer een andere tandarts had. Dus die DA kan dus ook gebitten doen maar hoe weet ik of een DA ook een goede tandarts is?

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Paard eet langzaam na tandarts.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 15:55

Het blijft een feit dat je handmatig niet overal goed genoeg kunt bewerken.
Ik zou er echt ter controle een goed bekend staande (bokt rondneuzen) elektrisch werkende tandarts bij halen.

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 15:58

Ik snap als je vaak tegen een muur loopt met een eigen mening dat je die voor je gaat houden maar het is wel jouw paard en daar beslis jij over en niet iemand anders.
Wat ik doe is naar een andere stal gaan met paard als daar de tandarts komt, lost ook veel geklets op.

Laat ik het je zo zeggen veel mensen hebben geen eigen mening en lopen met de rest(STALHOUDER) mee en laten dus zaken gebeuren waar ze het niet mee eens zijn eigenlijk. Volg je eigen gevoel ga je gewoon eens inlezen over het verschil tussen gebitsverzorger en tandarts, ga je eigen mening vormen en ga die mening volgen, uiteindelijk word je daar veel gelukkiger van en je paard ook.
Je zal zien dat er stalgenoten zich bij jou "aansluiten" omdat er eindelijk iemand voor zijn eigen mening durft uit te komen en daar hoef je geen ruzie om te maken maar wel standvastig zijn.

Succes