Heb bokt al afgezocht, maar kon geen recentelijk topic vinden over dit onderwerp. Vandaar dit topic.
Van de zomer ontdekten de eigenaar en ik bij Twister (het paard in kwestie) wat prut bij z'n koker. We hebben het gewassen en eigenlijk bleef het weg. Twee weken later zat het er weer, en nu was het duidelijk opgedroogd bloed. We mochten er gewoon aan zitten dus helemaal afgevoelt opzoek naar wondjes, maar niks te vinden. Dus maar weer gaan schoonmaken met lauw water (geen zeep of dergelijke gebruikt, dat hebben we overigens nooit gedaan. Deden wel af en toe bij het afspoelen na het rijden ook bij z'n koker met water wat afspoelen.)
Maar het bleef eigenlijk een week lang aanhouden, het was op dat moment erg warm en hij stond in de paddock dus dachten dat het vuil bleef door die omstandigheden. Na een week was dit over. Ondertussen was hij verhuist naar een nieuwe stal, met gras land en ja hoor daar begon het weer. Ook kreeg hij wat verhoging, dus direct de DA gebeld. Hem de kwestie uitgelegd en hij heeft gekeken. Vond het wat verdikt maar kon eigenlijk niet echt bedenken waar het van kwam. Dus aan de antibiotica, dagelijks schoonmaken met lauw water en insmeren met uier crème zodat het bloed minder blijft aankleven. Na de kuur van 5 dagen was het helemaal over. DA gebeld en hij zei dat het waarschijnlijk om een kleine ontsteking zou zijn gegaan en vond vervolg bezoek niet nodig Dat was twee weken geleden. Gister paard aan het poetsen en ik vind weer bloed bij z'n koker.

Dus eigenlijk samengevat:
-Paard heeft bloed bij koker.
-Plast geen bloed (dit is meerdere malen gezien)
-Je mag er wel aan zitten, is dus niet pijnlijk neem ik aan?!
-Is wel afentoe wat verdikt geweest
-paard is 14
-paard is nooit eerder ziek geweest
-Heeft koortsverhoging erbij gehad.
-eet, drinkt, beweegt goed.
-heeft 5 dagen antibiotica gehad.
Nouja om een lang verhaal kort te maken, wie heeft hier ervaring mee? Wat was uiteindelijk de oorzaak en hoe is jullie paard er vanaf gekomen?
Zal vanmiddag foto maken en die uploaden voor een beter beeld.