No_No schreef:Wat vervelend zeg.. En wat moet het je een zorg geven..!
Heb je het idee dat de pony er zelf last van heeft? Het eten en water niet kunnen vinden zou voor jou betekenen dat je haar meer moet begeleiden. Een aantal keer per dag dus water aan bieden.
Maar om heel eerlijk te zijn zou ik een blinde pony laten hemelen..
Lizzyy schreef:No_No schreef:Wat vervelend zeg.. En wat moet het je een zorg geven..!
Heb je het idee dat de pony er zelf last van heeft? Het eten en water niet kunnen vinden zou voor jou betekenen dat je haar meer moet begeleiden. Een aantal keer per dag dus water aan bieden.
Dat vind ik wel heel kort door de bocht. Paard ziet niks meer, laten we 't beestje maar doodmaken. Als hij/zij verder gezond is waarom zou je dat doen?
060606 schreef:Oefenen met je stem een commando aan voet optillen als er een opstapje aan komt. Je zal je verbazen hoeveel ze met hun oren kunnen. Je zou er zelf nog mee kunnen springen met een vaste ruiter en duidelijkheid zo goed kunnen de oren het overnemen van de ogen.
jes_sira schreef:Lizzyy schreef:
Dat vind ik wel heel kort door de bocht. Paard ziet niks meer, laten we 't beestje maar doodmaken. Als hij/zij verder gezond is waarom zou je dat doen?
Als de pony er vrede mee heeft en met hulp zich aardig kan redden, waarom zou je dan?
Alsof je zomaar effe een pony die je al zo lang hebt in laat slapen terwijl het niet nodig is.
Lizzyy schreef:No_No schreef:Wat vervelend zeg.. En wat moet het je een zorg geven..!
SaraViavia schreef:Waarom zou je in hemelsnaam op een blind paard moeten rijden? Ik zit hier werkelijk waar met open mond en vol verbazing te lezen dat blinde paarden nog bereden worden.
Paarden zijn vluchtdieren. Een blind paard kan niet eens weg komen als het schrikt. In MIJN OGEN (er staat ook dat IK het persoonlijk zou laten hemelen) moet een paard een paardwaardig leven kunnen leiden. Daar bedoel ik mee dat het zonder pijn en belemmering door de wei moet kunnen hobbelen. Het dier moet zich zelf kunnen redden. Natuurlijk is het moeilijk voor ts om afscheid te moeten nemen van de pony!! Ik weet hoe dat voelt want ik breng volgende week mijn paard weg die alleen maar artrose heeft waar je volgens mensen ook nog wel gewoon op kan blijven rijden.
De pony van ts wordt al verstoten door andere pony's. Hoe denk je dat het in de natuur gaat? Het dier is zwak en dus een gevaar voor de kudde. Dat heeft de pony zelf ook wel door, het kan niet eens op tijd weg komen om de klappen te ontwijken. Wie zegt dat het dier er vrede mee heeft?
No_No schreef:Waarom zou je in hemelsnaam op een blind paard moeten rijden? Ik zit hier werkelijk waar met open mond en vol verbazing te lezen dat blinde paarden nog bereden worden.
Paarden zijn vluchtdieren. Een blind paard kan niet eens weg komen als het schrikt. In MIJN OGEN (er staat ook dat IK het persoonlijk zou laten hemelen) moet een paard een paardwaardig leven kunnen leiden. Daar bedoel ik mee dat het zonder pijn en belemmering door de wei moet kunnen hobbelen. Het dier moet zich zelf kunnen redden. Natuurlijk is het moeilijk voor ts om afscheid te moeten nemen van de pony!! Ik weet hoe dat voelt want ik breng volgende week mijn paard weg die alleen maar artrose heeft waar je volgens mensen ook nog wel gewoon op kan blijven rijden.
De pony van ts wordt al verstoten door andere pony's. Hoe denk je dat het in de natuur gaat? Het dier is zwak en dus een gevaar voor de kudde. Dat heeft de pony zelf ook wel door, het kan niet eens op tijd weg komen om de klappen te ontwijken. Wie zegt dat het dier er vrede mee heeft?
Maar goed, ik ga wel weer een topic verder kijken. Ik geloof dat ik mij hier alleen maar ga lopen opwinden
peer2005 schreef:Weet je zeker dat ze staar heeft en geen maanblindheid? Dat laatste is namelijk een zeer pijnlijke aandoening waarbij je pony dus wel degelijk enorm zal lijden.
Gebruikers op dit forum: bonnie1998, ComscoreBot, Dioxide, Lienboon, Poosje81 en 8 bezoekers