astridklomp schreef:Ik zou eerst uit zoeken waar ze jeuk van krijgt, dus waar ze allergisch voor is. Je zou een allergie test kunnen proberen bij bv Dierenpraktijk Maasduyn:
http://www.maasduyn.nl/?algemene-allerg ... actoren,20
astridklomp schreef:Ik zou eerst uit zoeken waar ze jeuk van krijgt, dus waar ze allergisch voor is. Je zou een allergie test kunnen proberen bij bv Dierenpraktijk Maasduyn:
http://www.maasduyn.nl/?algemene-allerg ... actoren,20
Kayleigh327 schreef:Bij die van mij houdt eczeemdeken de jeuk ook niet tegen![]()
Ben het nu ook van binnenuit aan het proberen op te lossen. Hoop dat ik dat voor het volgende seizoen een beetje voor elkaar heb. Hoop zo erg dat ze dan zonder deken kan lopen, aangezien het volgens mij ook niet zo goed werkt
amie1965 schreef:Er is ook nog een kans dat ze naast mogelijk muggenallergie (zomereczeem) ook allergisch voor salicylzuur wat in de meeste zalfjes zit als conserveringsmiddel. Ik zou ook stoppen met alle zalfjes en het eerst even aankijken. Gaan we nu weer de winter in dus dan zal t vanzelf minder worden met de jeuk. Volgend jaar de deken op voor ze jeuk heeft, goede hoofdkap er bij op doen zodat de oren ook beschermd zijn, verder schraal houden, mag duidelijk ribbig zijn op t lijf en hoe je het bereikt (weinig gras of weinig hooi) maakt niet veel uit. Geen brok, enkel supplementen. En als ze echt stikt van de jeuk flink gaan trainen zodat ze flink zweet. Daarna zijn ze (bij mij) een avondje jeuk vrij.... Maar t is en blijft een lijdensweg voor je paard....
Kimmieyx schreef:Kayleigh327 schreef:Bij die van mij houdt eczeemdeken de jeuk ook niet tegen![]()
Ben het nu ook van binnenuit aan het proberen op te lossen. Hoop dat ik dat voor het volgende seizoen een beetje voor elkaar heb. Hoop zo erg dat ze dan zonder deken kan lopen, aangezien het volgens mij ook niet zo goed werkt
Ik wil het ook van binnenuit gaan proberen! Het moet toch op te lossen zijn zou je zeggen? Als je iets gevonden hebt wat werkt hoor ik het graag!
Kimmieyx schreef:Ik woon op dit moment in midden Nederland. Ze staat elke dag op de wei, vanaf ongeveer 9 uur in de ochtend, tot het donker word. Ze eet daar dus elke dag gras. We hebben speciaal gras gezaaid voor gevoelige paarden. Ook hebben we speciale mest gebruikt om het gras zo langzaam en gezond mogelijk te laten groeien.
In de ochtend en in de avond krijgt ze een grote berg hooi en een hand muesli. (eerst was dat pavo nature's best, ik ben nu aan het overgaan op pavo Care4life, daar zit minder suiker en zetmeel in.)
Ik heb vaseline parafine gebruikt. Dat is puur om de huid vet te houden zodat de huid soepel blijft en niet scheurt. Normaal is het heel droog. Bij mij is het zo dat hoe droger mijn huid, hoe meer jeuk. De zalf gebruik ik eens in de 2/3 dagen. Hij blijft namelijk heel lang zitten. (ook door de deken natuurlijk)
De jeuk heeft ze altijd al gehad. Ik kreeg haar op 2-jarige leeftijd en weet nog goed dat er toen al een fikse hap uit haar manen was. Ik was toen nog niet zo oud dus het leek me nooit zorgelijk. Toen ze na het beleren bij ons terugkwam begon ik op haar te rijden. Toen viel me ook op dat het eerste wat ze deed als ze in de stal kwam, schuren was. Normaal was dat eten. Maar nu was het schuren. Ze schuurde soms heel lang voordat ze pas aan haar eten begon. Ik denk dus dat het niet acuut begonnen is. Aangezien ze het al wel lang heeft. Ze is nu al 9 namelijk.
Ik lees een aantal reacties over het verhuizen van mijn pony. Dat is helaas niet mogelijk. Ze staat namelijk bij ons thuis.
Ibbel: bij mijn paarden smeer ik geen hormoon zalf (of die mooie naam zoals jij het zegt)
Ik weet inderdaad dat de huid daar dun van word en dat je dat zeer voorzichtig moet smeren. Dat is ook een beetje de reden waarom ik het niet doe. Ikzelf kan aangeven waneer ik het idee heb dat er te veel zalf is gesmeerd, dat word voor mijn pony lastig.
Ik merk dat de eczeem deken wel helpt, in de zin van, het verlicht natuurlijk omdat er geen prikkels (vliegen) meer te voelen zijn wat de jeuk erger maakt. (als ik eczeem heb en ik voel een vlieg lopen, is de jeuk direct terug.)
Is het verstandig om aan een DA te vragen om onderzoek te doen?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers