Bezoek kliniek, spannend

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-16 15:22

Dank je Mette.
En wat naar, wat is er aan de hand met je paard?

Babootje

Berichten: 26279
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 15:31

Bij de Lingenhoeve zit je in ieder geval goed. Zeer kundige artsen daar.

Jet

Berichten: 12000
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 22:14

Ik ben benieuwd of je verder nog nieuws hebt!

Er is trouwens nog een ander topic op medisch, waarvan de eigenaresse van die pony/dat paard ( weet het even niet meer zo) vrijdag naar de Lingehoeve gaat, wel typisch. Twee bokkers die op dezelfde dag naar dezelfde kliniek gaan voor onderzoek van hun geliefde rijdier!

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 15:32

Britt1 schreef:
Dank je Mette.
En wat naar, wat is er aan de hand met je paard?


Peesblessure die na maanden stappen maar niet wil herstellen en daarbij ook een beschadiging aan het kraakbeen. Ze staat nu happy op de wei in de hoop dat de pees daar wel wil herstellen. Het is allemaal erg onzeker :(

Succes morgen!

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 16:03

Mette schreef:
Britt1 schreef:
Dank je Mette.
En wat naar, wat is er aan de hand met je paard?


Peesblessure die na maanden stappen maar niet wil herstellen en daarbij ook een beschadiging aan het kraakbeen. Ze staat nu happy op de wei in de hoop dat de pees daar wel wil herstellen. Het is allemaal erg onzeker :(

Succes morgen!

Bah, niet fijn! Veel sterkte ook gewenst !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 17:25

Jet schreef:
Ik ben benieuwd of je verder nog nieuws hebt!

Er is trouwens nog een ander topic op medisch, waarvan de eigenaresse van die pony/dat paard ( weet het even niet meer zo) vrijdag naar de Lingehoeve gaat, wel typisch. Twee bokkers die op dezelfde dag naar dezelfde kliniek gaan voor onderzoek van hun geliefde rijdier!


Ik dacht al, huh zie ik nou dubbel? :P Maar idd, allebei tegelijk, ook ter opheldering van wat vage klachten.

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 18:02

Al eerst een onderzoek door een goede paardendierenarts laten doen of meteen de stap om naar de kliniek te gaan?

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:50

vur schreef:
Al eerst een onderzoek door een goede paardendierenarts laten doen of meteen de stap om naar de kliniek te gaan?


Zeg Vur, ik snap je post niet. TS gaat toch met paard naar kliniek? Daar gaat dit topic over.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:07

vur schreef:
Al eerst een onderzoek door een goede paardendierenarts laten doen of meteen de stap om naar de kliniek te gaan?


vaak is het uiteindelijk goedkoper om maar meteen naar de kliniek te gaan. Daar kunnen alle onderzoeken ter plekke uitgevoerd worden en hoeven onderzoeken ook niet dubbel gedaan te worden.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:10

barbar schreef:
Ik ben wel eens bij de lingehoeve geweest, mijn vorige paard is daar geopereerd. Ik vond de mensen daar heel aardig, alles is me goed uitgelegd en heb zelfs de operatiekamer gezien. Het enige wat ik appart vond is dat je geen rekening krijgt maar daar terplekke moet betalen.


Ben bang dat wij dit te danken hebben aan onze voorgangers van het kliniek bezoek en het iets minder nauw namen met het betalen. Eerst hoefde er nooit meteen betaald te worden maar door dat er regelmatig gewoon veel te laat betaald werd of ze maar achter hun geld aan konden of gewoon niet betaald werd dus maatregel ingevoerd begreep ik.

Scamander

Berichten: 467
Geregistreerd: 25-05-16
Woonplaats: Inside my suitcase

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:12

Heel veel succes gewenst in de kliniek.. Hopelijk is het toch beter dan je denkt.

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 22:14

genja schreef:
vur schreef:
Al eerst een onderzoek door een goede paardendierenarts laten doen of meteen de stap om naar de kliniek te gaan?


vaak is het uiteindelijk goedkoper om maar meteen naar de kliniek te gaan. Daar kunnen alle onderzoeken ter plekke uitgevoerd worden en hoeven onderzoeken ook niet dubbel gedaan te worden.


Misschien. Ik wens TS in ieder geval veel succes. Ik weet alleen dat als je weet in welke richting je moet zoeken door een gedegen vooronderzoek, je wat gerichter kunt laten zoeken in een kliniek. Scheelt vermoedelijk veel geld.

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 22:35

Ja ook thuis dierenarts en chiropractor erbij gehad. En te lang al aan het kwakkelen met paard met blijvende twijfelachtige gevoelens. Dus daarom nu stap naar de kliniek. Met sterke vermoedens dus waar te beginnen meer onderzoek. Hopelijk levert dat wat op. En hopelijk niet iets ernstigs nee!

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 08:21

Dat is in ieder geval al goed. Omdat je zei dat je niet wist wat te verwachten, dacht ik dat je de stap DA misschien had overgeslagen. Ze zullen waarschijnlijk toch in eerste instantie zelf ook weer een algemeen onderzoek willen doen en dan wat gerichter gaan zoeken. Ze hebben nogal wat mogelijkheden om te doen, dus blijf vooral kritische vragen stellen. Als ze een bepaald onderzoek voorstellen, vraag dan waarom ze denken dat dat geschikt is om te doen en wat ze ermee proberen te bereiken. En wat er dan aan vervolgonderzoek nog nodig is, want echt, en daar heb ik ervaring mee, het kan anders enorm in de papieren gaan lopen. Dus wees niet benauwd om dan ook naar de kosten van dergelijke (vervolg)onderzoeken te vragen.

Anoniem

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 10:38

Succes vandaag!

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 18:03

Helaas slecht nieuws. Paard heeft een vergroeiing in zijn heup, waarschijnlijk ooit veroorzaakt door een val. Dit zorgt ervoor dat hij achter helemaal vast zit en verkeerd loopt. Met weer als gevolg dat hij atroseontwikkeling heeft in knieën en deel van rug. Zeven jaar is hij :(. Rijden zit er niet meer in, dierenarts denkt dat hij echt pijn heeft door die extra belasting.
Kortom: ik zit er doorheen en sta voor een duivels dilemma. :(

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 18:06

Wat een slecht nieuws. Sterkte ts!

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 18:06

Ah jeetje, ook niet echt nieuws waar je op hoopt! :(
Veel sterkte... :(:)

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 18:07

Ahneee wat vreselijk voor je paard en voor jou... :(:)

Sterkte met het maken van een beslissing..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101761
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 18:15

Oh wat ontzettend kl.ote zeg!! :(:)
Sterkte met je beslissing...

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 19:11

Potverdikkie wat een rot nieuws ook.. Bah zeg!

Veel sterkte en wijsheid gewenst ts.. Dit komt hard aan

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 19:12

Dank jullie wel. Heb geen idee wat te doen eigenlijk :(

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 19:18

Ik zou het even een paar dagen laten bezinken en er veel over praten.
Misschien komen er nog vragen naar boven die kan je dan stellen aan de arts.

Sterkte!

BigOne
Berichten: 38269
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 19:22

Britt1 schreef:
Dank jullie wel. Heb geen idee wat te doen eigenlijk :(

Laat het bezinken, denk nuchter na. Ben je in de mogelijkheid om twee paarden te houden, kun je je huidige paard op pensioen zetten financieel gezien. Wat wil je zelf, blijven rijden of niet, vragen genoeg die alleen jijzelf kunt beantwoorden en wat je ook besluit, het is goed. Niet van iemand anders wat aantrekken maar zorgen dat jij een goed gevoel hebt over de beslissing die je gaat nemen. Sterkte.

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 19:39

:(:) Als het paard echt pijn heeft, dan zo snel mogelijk laten gaan.
Dat is het enige wat je voor hem kan doen.
Verdriet zal je absoluut hebben, maar hem laten leven met pijn, doet jou ook pijn.
Veel sterkte :(:)