Bezoek kliniek, spannend

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 11:32

Goed dat je alle opties doorneemt Britt, het is niet zomaar iets...
Wat ik altijd denk, is dat we een paard vaak hier houden voor ons zelf. Voor het paard bestaat tijd niet. Wat maakt het verschil voor hem of je hem nu of over 2 jaar in laat slapen? Voor het paard geen verschil, ja die vermaakt zich wel op de weide, maar als je hem in laat slapen, zal hij ook niet denken 'oliebol ik had nog zo graag op de weide gestaan met mn vrienden!' ;)

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-16 15:22

Heb je helemaal gelijk in Joolien. Rationeel gezien zie ik het ook zo, alleen dat ratio is nu heftig in strijd mijn emotie.

Paard loopt slecht. Het lijkt wel achteruit te gaan, of misschien zijn mijn ogen nu echt geopend. :(

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 15:25

Britt1 schreef:
Heb je helemaal gelijk in Joolien. Rationeel gezien zie ik het ook zo, alleen dat ratio is nu heftig in strijd mijn emotie.
(



En dat is een hele logische en normale reactie. Geef het de tijd en maak dan je beslissing :)

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-16 21:16

Jester_ schreef:
Britt1 schreef:
Heb je helemaal gelijk in Joolien. Rationeel gezien zie ik het ook zo, alleen dat ratio is nu heftig in strijd mijn emotie.
(



En dat is een hele logische en normale reactie. Geef het de tijd en maak dan je beslissing :)

Ik doe mijn best..

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 17:20

Hoi TS,

Allereerst wat een rot situatie waar je in zit zeg.
Zo ontzettend naar om te weten dat je paardje niet meer zo goed is als dat je had gehoopt.
Alleen denk ik dat je niet voor het paard moet gaan denken, al is het nog zo moeilijk.
Een paard heeft niet dat gevoel van even nog een tijdje genieten op de wei. Zo denken ze ( helaas ) niet.
Jij hebt ervoor gezorgd dat jou paard een heel goed leven bij jou heeft gehad. En dat heb je goed gedaan!!!
Maar de beslissing om hem op de wei nog een tijdje te laten genieten, zou dan voor jou zijn, maar niet voor het paard. Begrijp mij alsjeblieft niet verkeerd, want alles wat ik zeg is heel goed bedoeld, eerlijk waar.
Maar het is beter om een eerlijk beeld naar het paard in het algemeen te vormen vanuit het verstand ipv je gevoel. Hoe moeilijk dat ook kan zijn.

Heel veel sterkte met je beslissing TS!

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-16 20:34

Ik heb de knoop doorgehakt en laat mijn paard gaan... Ik wil niet wachten tot het lijden groter wordt, dat gun ik hem niet en mezelf de zorgen niet. Het was veel te kort samen, niet te bevatten, maar dit is de realiteit. Wat ontzettend jammer dat we niet samen ouder hebben mogen worden. Ik had me dit zo anders voorgesteld. Het gaat volgende week gebeuren, in hopelijk alle rust thuis. Heel verdrietig.

xAnthea

Berichten: 4431
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 20:36

Veel sterkte! ;(

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 20:42

Heel veel sterkte, een hele verstandige maar oh zo moelijke beslissing... :(

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 21:01

Wat een ontzettend dapper en eerlijk besluit!!
Er zijn zo ontzettend veel bokkers due aan jou eens een voorbeeld kunnen nemen. Niet dat het gemakkelijk is, wat je zelf ook al zegt, maar ik kan alleen maar veel respect voor je hebben TS!
Heel veel sterkte volgende week!!! :(:) :(:)

Mayasfrenk

Berichten: 1402
Geregistreerd: 23-09-10
Woonplaats: Emmen

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 21:04

Heel veel respect voor je besluit. Sterke.

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 21:04

Britt1 schreef:
Ik heb de knoop doorgehakt en laat mijn paard gaan... Ik wil niet wachten tot het lijden groter wordt, dat gun ik hem niet en mezelf de zorgen niet. Het was veel te kort samen, niet te bevatten, maar dit is de realiteit. Wat ontzettend jammer dat we niet samen ouder hebben mogen worden. Ik had me dit zo anders voorgesteld. Het gaat volgende week gebeuren, in hopelijk alle rust thuis. Heel verdrietig.



Enorm sterke beslissing van je, maar ik ben er van overtuigd dat het een goede is.
Ik wens je heel veel kracht en lieve mensen om je heen om je op te vangen.

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 21:09

Sterkte Y;(

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-16 21:13

Wat een lieve reacties, die doen me goed ! Dit besluit is keihard en rationeel. Mijn hart huilt en huilt.
Gelukkig veel lieve mensen om me heen.

Tyke

Berichten: 2268
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 21:23

|( heb mee gelezen en moedig besluit. Heel veel sterkte. Ik heb ook een paard op 7 jarige moeten laten gaan. Vreselijk maar je denkt aan het beste voor je paard.

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 21:28

Ik heb er 2 moeten laten gaan, eerste op 8 jarige leeftijd, 2 op 7 jarige leeftijd, dus helaas weet ik er alles van :(

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-16 21:30

Dank je Tyke en Silly. Ben benieuwd wat voor jullie de doorslag gaf je paard (zo jong) te laten gaan?

xAnthea

Berichten: 4431
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 21:50

Praat erover, huil, doe alles waar jij je mogelijk beter bij kan voelen. Het blijft echt zo'n vreselijke beslissing en ik hoop deze ook nooit meer te maken... ;(

Ben je van plan om zijn staart af te knippen voor een sieraad van te maken?

Spenk
Berichten: 21779
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 21:52

Sterkte! Ik heb mijn merrie in laten slapen op 5 jarige leeftijd. Ik wilde haar niet nog slechter laten worden. Een paard kan veel pijn verbijten. En dan nog 20 jaar zo houden? Nee dat wou ik niet. Mijn paard had een kapotte hoef wat ook nooit meer beter zou worden.

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-16 21:55

Ik heb al een mooi sieraad met haar van hem. Ik denk na over een ander of soortgelijk aandenken. Geen idee nog, mocht iemand mooie ideeën hebben, dan zijn die welkom.

Yvank, vreselijk jong ook, wat naar voor jullie! Maar een eerlijk besluit zo te lezen.

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 22:01

Britt1 schreef:
Dank je Tyke en Silly. Ben benieuwd wat voor jullie de doorslag gaf je paard (zo jong) te laten gaan?


Die van 8 had kapotte kniebanden en meniscus, en je zag dat hij niet goed mee kon komen en gewoon pijn Had.
Die van 7 Had een gebroken halswervel of in iedergeval zo'n trauma eraan dat hij dusdanig artrose had ontwikkeld dat je het gradatie 5 kon nemen.
Hij was heel vrolijk en deed alles voor mij, maar hij kon zijn hals niet eens buigen om de vliegen weg te happen.
De foto was enorm duidelijk.
Ik mis hem nog steeds, maar geloof echt dat ik de juiste beslissing heb genomen

tiwi1969

Berichten: 7641
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 22:16

Heftig, maar wel een goede beslissing. Nog even lekker verwennen en afscheid nemen en als je denkt dat hij nu pijn heeft niet te zuinig zijn met pijnstilling.

Sterkte ermee!

Jet

Berichten: 12000
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 22:22

Heel heftig, maar een heel verstandig besluit! Getuigt van een hoop moed en wijsheid! Ook al zal je gevoel een andere kant op gaan, je neemt voor je paard de beste beslissing!

Tyke

Berichten: 2268
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 22:23

Mijn 7 jarige is gevallen toen ik hem net had. Is over hek gesprongen in paniek en uitgegleden. Op oog had hij wondj op knie maar liep verder goed. Rust gegeven en rustig opgebouwd. Na tijdje met longeren gleed hij uit. Weinig kracht. Slecht gevoel en dat blijven houden. Uit onderzoek kwam niets maar vermoeden ataxie. Uiteindelijk van alles geprobeerd. Nog wedstrijd gestart en ging goed tot hij kreupel leek. Vanaf toen ging het berg afwaarts. Ging zwakker op benen staan en raakte balans kwijt. Uiteindelijk bij second opinion toch duidelijk ataxie.
Voor mij is dit geen paardwaardig bestaan en heb ik hem moeten laten gaan.

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 22:26

Heel veel sterkte TS! Ontzettend verdrietig allemaal maar ik denk een goede en zeer zeker weloverwogen beslissing.

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 22:28

Heel veel sterkte TS! Ik denk dat je voor je paard een verstandig besluit hebt gemaakt :(:)