Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Arisca2005 schreef:Zenuw hangt eruit? Tandarts er naar laten kijken zsm
Janinevv schreef:Als zenuw er uit hangt doet dat heel erg zeer! Tenminste bij mensen neem dus aan ook bij paarden zal proberen snel een tandarts er bij te krijgen.
Angela schreef:Het is geen spoed geval, als het paard eet, dan heeft het dus niet zoveel pijn. Als een paard echt last heeft zal het niet eten om zo de pijn uit de weg te gaan. Net als een kreupel paard, dat wilt niet op een bepaald been staan, omdat dat pijn doet. Door kreupel te lopen ontlast hij dat been. Een paard met pijn in de mond zal niet eten als het daar veel pijn heeft, of in ieder geval niet meer eten als nodig is om in leven te blijven.
Angela schreef:Eentje die hard voor zichzelf is dus
Maar dan nog: geen spoed, het is al bijna avond, dus zou gewoon de dienst van de DA afwachten.
Angela schreef:Goed dat je voorzichtig bent met een paard dat hard voor zichzelf is, ze lopen eerder ergens doorheen (of bijten in dit geval). Ben benieuwd naar wat de DA vanavond zegt en wat hij (of een tandarts) gaat doen om het op te lossen.
Pandora2 schreef:Die tand moet er idd uit. Als 't beestje zijn normale zelf is, zal hij niet al te veel last ervan hebben denk ik zo. Wat ik wel zou willen weten, is waar dat slechte gebit vandaan komt. Hij is tenslotte nog maar 11. Misschien even de DA hierover ook vragen ?
Wat is hij fantastisch opgeknapt bij jullie trouwens !![]()
Bij mijn ruin met losse hoektand heeft de DA destijds onder lichte verdoving die tand getrokken. Ging haast vanzelf. Beest was met zijn mond op de staldeur gebonkt en tand stak een heel stuk naar boven toen