Omdat ik zelf niet helemaal kan vinden wat het zou kunnen zijn stel ik op Bokt maar even mijn vraag. Deze week zal ik ook even een belletje naar de DA doen. Misschien dat het wel helemaal niet nodig is maar ik neem toch graag het zeker voor het onzekere!
Mijn pony is al zolang ik hem ken gek op rollen. Hij deed dit tot voor korte altijd op beide kanten, tijdens het rollen rolde hij zich altijd een paar keer om.
Nu is het mij een aantal dagen geleden opgevallen dat hij maar op een kant rolde en zich niet omrolde, ben ik niet van hem gewend maar kan natuurlijk een keertje zo zijn. De volgende dag zette ik hem weer even in de paddock en rolde hij weer maar naar een kant. Vanaf toen ben ik er op gaan letten en sindsdien heb ik hem niet meer zien omrollen.
Hij gaat liggen, draait 1 of 2 keer heen en weer van zijn zij tot zijn rug en staat dan weer op. Hij maakt de beweging om om te rollen wel maar maakt het niet af. Ook is het zo dat hij elke keer op dezelfde kant rolt.
Geen idee of hij op stal of op het land wel om rolt maar op de moment dat ik er bij ben in ieder geval niet. Ik zet hem vaak na het rijden even in de paddock zodat hij lekker kan rollen of als ik zijn box uit mest en hij nog niet op het land staat.
Verder gedraagt hij zich normaal en zie ik verder ook geen veranderingen. Voer, stalling etc. is ook het zelfde gebleven.
Misschien dat iemand weet wat dit kan zijn of waar dit te maken mee kan hebben? Zoals ik al aangaf bel ik van de week de DA even om goed advies te krijgem maar wat tips kunnen natuurlijk nooit kwaad!
Alvast bedankt!
en dan staat ze op, doet ze daarna andere helft (zeer grondig
).