Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
pien_2010 schreef:Dag Vrachtwagen. Wij hebben hier ook een paard dat last had van brokkelhoeven dat altijd begon bij de nagels. Op dit moment gaat het eindelijk fantastisch, maar de eerste 22 jaar van zijn leven was het niet veel.
Biotine hebben wij ooit geprobeerd, maar daar kreeg hij een nier koliek aanval op en we waren hem bijna kwijt. Dus wij hebben daar erg slechte ervaring mee. Ons paard heeft gemakkelijk droge hoeven. Zijn hoeven zijn erg verbeterd sinds we hier een inloop stal hebben met als ondergrond zand en we voor de ingang ook als het erg droog is, wat modder altijd hebben liggen zodat zijn hoeven regelmatig in de modder staan. We doen dit door er elke dag dan een emmer water over heen te gooien.
Dat is het enige wat bij ons heeft geholpen. Vetten, Voedings suplementen, etc. etc werkte niet. IJzers er af halen hebben we ook gedaan met als gevolg enorme problemen na een week waarvan het 2!! jaar duurde voordat hoeven weer "normaal" waren.
Vrachtwagen schreef:Hercule wordt nu zijn hoeven weer goed zijn ook om de 6 à 7 weken beslagen. MAAR toen zijn hoeven niet groeiden waren we erg blij met de smid die ze hier zo goed eronder sloeg dat ze zelfs na 10 weken nog goed zaten. Daardoor hebben de hoeven zich ook kunnen herstellen.Hij word iedere 7-8 weken beslagen. Zou dat nog eerder moeten?
mrie schreef:Leuke post. Dus jij denkt dat het aan de modder ligt. Ik denk zelf dat het ligt aan het soberder gras, de modder en hele goede smid die ijzers er zo onder slaat dat ze nooit meer er af gaanIk roep het hier al honderd jaar maar ik geloof dat ze me een ouderwetse muts vinden..
. Sinds we deze smid hebben, hoeven de ijzers nooit meer tussendoor vervangen te worden, en bij een paard waarvan de hoeven niet snel groeien is dat heel erg fijn want dat geeft minder beschadigingen.