Wondjes op neus en mond, zonnebrand?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Thirza

Wondjes op neus en mond, zonnebrand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 20:55

Ik heb sinds 2,5 week mijn oude pony weer terug nadat ik haar 11 jaar geleden verkocht had. Ik weet nog dat ze snel haar witte neus verbrand dus ben gelijk begonnen met smeren.

Maar zoals haar neus/mond nu is heb ik het nog nooit gezien. Misschien herkent iemand het?

Ze krijgt sinds ze bij mij is seniores priores slobber. Daar knoeit ze flink mee en blijft ook plakken, zou het daar door kunnen komen?

Of juist n reactie op het zonnebrand middel?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dekensenzo

Re: Wondjes op neus en mond, zonnebrand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 20:58

Herken het wel van mijn pony van vroeger. (maar of het echt te zelfde is durf ik niet te zeggen) Die had ook zn roze neus en van zonnebrand met een geurtje kreeg ze ook vergelijkbare plekjes/korstjes. Ben toen neutralere zonnebrandcreme gaan gebruiken en toen werd het een stuk minder..

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 21:03

Kan van enkel de zon zijn, maar kan ook door (het sap van) een plantje komen, wat weer inbrand door de zon.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 21:05

Ziet er uit als verbrand, kan ook versterkt worden door sommige plantjes in de wei is mijn ervaring.
En soms werkt smeren juist averechts, de mijne verbrandt met zonnebrand erger dan zonder kwam ik achter.
Ik smeer wel elke avond dik sudocreme als hij binnen staat.

maaaikkee

Re: Wondjes op neus en mond, zonnebrand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 21:52

Ik denk dat het verbrand is. Die van mij verbrand ook erg snel en heftig. Het enige wat werkt is een dikke laag sudocreme er op smeren.