Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Was in de weide aan het dressuren tussen de dazen toen er een wesp rond ons vloog, prompt op een daas ging zitten en het lijf van die daas eraf rukte en wegvloog met het lijf. Ik zou het er echt niet naast leggen
Horzels en dazen boeien haar echt niet. Ze is zo desensitized als wat
Aangezien ik op mijn paard zat toen dat beest die daas het lijf afrukte en het live en dus in vol detail zag gebeuren naast mijn been, kan ik je zeggen dat ze niet zo klein zijn. Wesp was toch zo'n één à twee cm langer dan de daas zelf. Moest zich rond de daas krullen. Brr, het gedacht alleen al.
Ik kan eens kijken of een koude handdoek helpt! Amaris schreef:Solleke_Noah schreef:Kan een horzel zijn ipv een wesp, daar worden de meeste paarden panisch van.
Horzels laten wel geen harde bultjes achter.
Horzels steken niet.
Ik denk dat sommige paarden beste een reaktie kunnen hebben op dazensteken.
Amaris schreef:Ik denk dat hoornaar een hele goede gok is. Google er maar eens op. Ook geel, maar een stuk groter dan de normale wesp.

Solleke_Noah schreef:Het lijkt me wel straf dat een wesp je paard steekt, tenzij het nest misschien ergens op de grond zit en zij het per ongeluk verstoord heeft? Wespen steken niet zomaar
De bulten aan haar flank zijn langzaam aan het wegtrekken, de bult op haar heup is precies ingevallen, maar is er nog.