Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Polly schreef:Een van mijn pony's heeft een paar jaar terug een darmontsteking of irritatie gehad en wij zagen er pas wat aan toen ze hoefbevangen stond. Dus ben voorzichtig en houd hem goed in de gaten.
Bienotje schreef:Dikke of dunne darm? Waarschijnlijk dik vanwege de diarree.
Hebben ze de dikte vd darmplooien met echo bepaald. Eiwitten in het bloed bepaald en evt een glucose opnametest uitgevoerd toevallig?
Nadeel van darmontstekingen is dat ze... kunnen zijn. verrek hoe heet dat ook alweer zijn.. auto-immuun volgens mij. Maar er is wat dat betreft waarschijnlijk ook verschil tussen acuut of als chronisch word geconstateerd. In dat laatste krijg je eerder prednisolon en geen antibiotica.
Succes in ieder geval. Hopelijk valt het mee en juich je niet te vroeg. Straks ook vooral de vraag hoe het lichaam weer gaat functioneren met normaal rantsoen zeg maar.
Bienotje schreef:Chronisch wordt niet beter helaas.
Het is nu vooral zaak voeding te vinden waar hij goed op reageert. Moeilijkste is uit de cirkel te komen als het al geirriteerd is. Als je dat op tijd vindt hoeft het niet veel te betekenen op termijn.
Waar staat ie? (Mag ook per pb anders hoor)
Ps vraag anders ook eens waarom ze voor antibiotica hebben gekozen en geen prednisolon bijvoorbeeld. Ben ik ook wel benieuwd naar.