Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
xAnthea schreef:Of je paard een dunne zool heeft, kan je zien op de foto's. Een hoefsmid kan het ook zien natuurlijk maar met een foto ben je zeker.
Ik las je OP fout, ik dacht dat je een standaard bloedonderzoek had gedaan begin 2016. Aangezien de resultaten daar goed zijn, zal dat nu niet anders zijn denk ik.
Wat voer je je paard?
Lizzyy schreef:Ja ik! Paard is niet bij mij bevangen geweest maar ooit bij haar vorige eigenaren en niet behandeld. Daarbij is ze ook altijd te kort bekapt wat dus dubbel zo veel pijn gaf. Merrie liep stijf, maakte passen niet af en liep duidelijk met pijn. Ze "schoof" als het ware. Ze heeft het alleen voor. ik ben ermee naar de kliniek geweest en uiteindelijk bleek ze hoederande te hebben. Zijn losse botstukjes wat in de hoef zwerft en dus pijn veroorzaakt. Nu met ijzers gaat het goed, maar verder is er helaas niks aan te doen..
Truelove2011 schreef:Lizzyy schreef:Ja ik! Paard is niet bij mij bevangen geweest maar ooit bij haar vorige eigenaren en niet behandeld. Daarbij is ze ook altijd te kort bekapt wat dus dubbel zo veel pijn gaf. Merrie liep stijf, maakte passen niet af en liep duidelijk met pijn. Ze "schoof" als het ware. Ze heeft het alleen voor. ik ben ermee naar de kliniek geweest en uiteindelijk bleek ze hoederande te hebben. Zijn losse botstukjes wat in de hoef zwerft en dus pijn veroorzaakt. Nu met ijzers gaat het goed, maar verder is er helaas niks aan te doen..
Ooh dat klinkt niet fijn. Je kunt er nog wel mee rijden of ook niet meer? Hier ook erg moeilijk lopen en met name de voorbenen niet kunnen strekken. Hele korte pasjes.
Isapaardje schreef:Ja hier was het na hoefbevangenheid ook vaak een terugkerend probleem. Soms inderdaad toch hoefzweer, maar vaak toch weer bevangenheid.
Heb toen op cushing laten testen en waarden veel te hoog.
Op dit moment is trouwens gratis cushingtest (t/m eind oktober).
Je betaalt alleen visitekosten dierenarts.
Truelove2011 schreef:Isapaardje schreef:Ja hier was het na hoefbevangenheid ook vaak een terugkerend probleem. Soms inderdaad toch hoefzweer, maar vaak toch weer bevangenheid.
Heb toen op cushing laten testen en waarden veel te hoog.
Op dit moment is trouwens gratis cushingtest (t/m eind oktober).
Je betaalt alleen visitekosten dierenarts.
Wij hebben bloed laten prikken bij haar en alle waarden waren op dat moment goed.
Truelove2011 schreef:Deepfrozen schreef:Wellicht is je paard nog niet geheel genezen van de hoefbevangenheid en zitten er nog veel afvalstoffen vast in de lamellen van de hoef. Je kan manuele lymfedrainage proberen; daarmee ruim je alle afvalstoffen op.
Dank je wel, ik ga informeren. Heb jij er goede ervaringen mee?