Ik heb een paar weken geleden deze scan laten uitvoeren op mijn paard en mijzelf.
Mijn ex-collaga behandelt paarden,d.m.v. sportmassage, osteopatie, cranio-sacraal,dry-needling en MSFC-er( vanuit dat laatse dus ex-collega
)
Zij studeert momenteel aan de sofia-hoeve en ik kwam daardoor in aanmerking als proefpersoon/paard.
Enfin,wat doet de scan, het is een apparaat wat tot diep in de cellen gaat, in Duitsland is het een legitiem middel in de humaine gezondsheidzorg,in Nederland niet.
Door zo diep in de cellen te kunnen'kijken' kan je ziektes voor zijn. D.m.v. kleuren geeft het apparaat aan, oké,of stront aan de knikker.
Dan wordt er,middels radiogolven,de cel'vertelt' dat hij weer gewoon ''normaal" moet doen.
Wat had mijn paard,veel.... Alleen zij merkte algehele vermoeidheid,en dat klopte.. Door omstandigheden.
Ook had hij flinke mok,nooit gehad,hydro al gehaald bij de VA. Zij ( ze komen altijd samen,2 praktijken dus) hebben zijn benen met mok 'extra' behandeld,en moet zeggen,na echt een lelijke zere rotplek,koot was zelfs opgezet,was hij na 3 dagen schoon...
Of het helpt bij jouw paard en zijn ongemakken,don't know. Pijntjes gaan dieper dan je denkt. Een paard compenseert met pijn,kan best zijn dat de pijn ergens zit waar je het niet verwacht,en deze scan kan een eye-opener zijn.
Overigens ook de scan op mijzelf geprobeerd,en heb niets gemerkt,tijdens en na..
Terwijl mijn paard tijdens echt liet merken'niet eensch,wegwezen nu'
Maarja,een dier is veel gevoeliger dan een mens.

Ik had deze behandelingen met een hele leuke korting,maar begreep dat het normaal €180 per uur is. Ze zijn bij ons 5 uur bezig geweest...
Zal heel eerlijk zijn,weet niet of ik 5x€180 over had gehad voor wat ik nu weet...
Meer info over pb.
Het is een heel mooi middel,maar heb het idee dat de Nederlandse gebruikers er meer van moeten weten dat wat ze nu weten. Tot die tijd hoop ik dat ze prijs acceptabel houden. Want het is echt wel een toevoeging om je paard beter te leren kennen, en behandelen.