Magnesium, alleen in poeder?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bellehorses

Magnesium, alleen in poeder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 10:02

Hoi bokkers,

Samen met de dierenarts ben ik er achter gekomen dat mijn paard een allergie heeft... Voor wat zijn we nu aan het uitzoeken, ik ben dus gestopt met het bijvoeren en ze staat nu alleen nog op gras en hooi. Toch wil ik haar wel graag aan de magnesiium houden. Voorheen deed ik altijd een schepje poeder door haar eten, maar dit wordt nu dus wat moeilijk aangezien ik ben gestopt met bijvoeren. Ik vroeg mij af of er nog andere manieren zijn om magnesium te geven, ik weet dat er ook tabletten zijn die je kan laten oplossen in een waterton, maar zijn er ook nog andere manieren?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Magnesium, alleen in poeder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 10:06

En is het niet toevallig de magnesium (of toevoegingen daarvan) waar ze allergisch voor is? En is ze dusdanig afhankelijk van de magnesium dat ze niet even zonder kan?

Als je het van je DA mag blijven geven, dan zou ik het gewoon met wat water mengen tot een papje en met een injectiespuit direct in de mond geven, als een wormenkuur zeg maar.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 10:11

Van equistro is er een vloeibaar magnesium supplement. Werkte hier super en beter als poeder. Ik gaf het gewoon in een spuit in zn Mond.
Betamag forte was de naam volgens mij.

Tijn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 10:14

bij onze shet (hij krijgt ook geen kachtvoer) doe ik het altijd over een paar plakjes wortel met een beetje lijnzaadolie, hij eet het zo op. Ik gebruik poeder.

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 10:17

Via een spuit in de mond heb ik nog niet aan gedacht, dat is wel een goed idee!

De allergie bulten die zij het laatste 1,5 jaar wel heeft gehad heeft ze gehad in zowel de periode dat ik haar wel op magnesium had en in de periode dat ze geen magnesium kreeg, dus ik denk niet dat het daar door komt. MAar het is idd het overwegen waard om daar ook mee te stoppen.

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 10:25

Magnesium olie ben ik weleens tegengekomen maar dat was wel Engels dus kan niet met zekerheid zeggen of ze dan hier ook hebben :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 12:20

Hoorde dit weekend nog over magnesium olie bij paarden, geloof dat ze er onderzoek? Naar deden. Dat werkt bij mensen in elk geval wel goed.

GerardaLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 12:31

Je hebt het ook in spray of olie inderdaad. Kijk maar eens op Bio ron website. Dat kan je gewoon aanbrengen op de huid en wordt zo opgenomen. Is ook veel beter te doseren omdat Magnesium moeilijk oraal opgenomen wordt!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 12:49

Weet niet wat de allergie is van je paard, maar vond dit op internet:
Ondanks het feit dat magnesiumolie slechts bestaat uit gedestileerd water en 31% zuivere magnesiumchloride kan magnesiumolie in zeer zeldzame gevallen allergische reacties veroorzaken. Deze reacties kunnen zijn: kleine rode plekjes op de huid, jeukende of prikkende huid, eczeem vorming, of andere vormen van huiduitslag, vooral op de tere huid. (oksels, buik).

Als DA vermoed dat allergie komt door iets in de voeding, zou ik persoonlijk ook even de magnesium weglaten op dit moment. Voor een paar dagen kan dat niet veel kwaad lijkt mij, omdat je niet zo snel een (ernstig) tekort zult krijgen.

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 13:06

@isapaardje, ze heeft/had overal kleine bultjes over haar hele lichaam. Zo'n reactie heeft ze ook op voer gehad in de periode (min. Zes maanden) dat ik haar heen magnesium gaf.
Maar ik ga er even een tijdje ook mee stoppen. Eerst maar een paar weken helemaal niks meer en dan maar een voor een proberen en hopelijk vinden we hetgeen wat de allergie veroorzaakt.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 06:50

Magnesiumolie kun je bij de Tuinen (Holland&Barrett) halen.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 06:59

Bij mij op me werk deden ze het op een broodje met olie en dan poeder

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 10:31

Paard van mijn schoonzus had ook iets soortgelijks, bleken overactieve talgklieren te zijn. Ik meen toch iets met eiwitten toen, maar ben daar niet zeker van.

odessa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 20:28

Paard van mijn zusje kreeg ook overal bulten en toen zijn we ook naar het voer gaan kijken! Staat nu op graan en melasse vrij voer van Höveler en heeft sinds dien geen problemen meer! Wij hebben ook vloeibare magnesium die je evt over een wortel/snoepjes oid of in een spuit kan doen, werkt echt super

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 11:42

NAF Magic (magnesium) kan je ook bestellen in vloeibare vorm.