Aangezien we niet zo goed weten wat verder nog te doen dacht ik hier een berichtje te plaatsen, misschien dat er bokkers zijn die hetzelfde hebben meegemaakt bij hun paard, of wat tips hebben.
Sinds een maand of 3/4 hebben wij een nieuwe pony op stal, ik heb haar de eerste 2 maanden gewoon gereden e.d. en hier was niets aan de hand. Na een tijdje begon ze wat te snotteren en af en toe te kuchen, ze oogde totaal niet ziek, had een goed humeur en at goed, ook had ze geen koorts. Aangezien ze bij haar oude eigenaar kuilvoer kreeg, en hier hooi dachten we misschien dat het door het stof kwam, we hebben vanaf toen haar hooi laten weken, en in een stofvrije omgeving gezet, helaas werd het er niet beter op..
Na een paar dagen had ze echt continue snot aan haar neus hangen, en had ze hoestbuien waar ze met moeite uitkwam, we hebben toen direct de DA ingeschakeld. Deze heeft haar verschillende keren ingespoten, een poedertje en pilletje, er is echt al van alles geprobeerd. Als laatste heeft ze een prednison kuur gehad, het hoesten is nu gelukkig aanzienlijk minder geworden, en we hebben bij haar geen snot meer gevonden.
Ze heeft al die tijd geen koorts gehad, er zijn geen andere paarden ziek geworden en ze heeft niet ziek getoond. Ik heb haar natuurlijk meteen stil gezet vanaf het moment dat ze begon met hoesten ect.
Nu mocht ik vanaf deze week in principe weer met haar gaan rijden, ik heb dit rustig opgepakt en ze had er enorm veel zin in, nu begint ze telkens als ik haar ga rijden met een enorme hoestbui, ze komt hier in stap niet doorheen en ik moet haar echt stilzetten. Wanneer ze hier doorheen is, is het goed en loopt ze vrolijk verder en heeft ze nergens last meer van.
Morgen gaan we weer contact opnemen met de DA, aangezien dit niet is hoe het hoort. Maar ik vroeg me af of een van jullie in dezelfde situatie heeft gezeten, en wat jullie hier toen mee gedaan hebben?
Heeft er verder iemand ervaring met een homeopatisch middel voor vrije luchtwegen oid?
Heel erg bedankt voor diegene die het hele verhaal gelezen hebben, en ik hoop dat er wat duidelijkheid komt!