Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
karev schreef:Ja heb ik, werkt prima op niet te lang gras. Gras is hier heup hoog. Dan kan ze er niets mee...dat is dus een nadeel van mijn wei. Is te groot voor het aantal paarden. Maaien kan niet ivm eigenzinnige boer..
Tessabuddy schreef:Een paard IS geen gras nodig, een paard HEEFT gras nodig.
Jongens, basisschool!
karev schreef:Wei is 50-100 dus met de hand geen doen.
Mijn eigen staan op de wei, maar alles wat te hoog wordt (onder de omheining ed) maai ik en gaat naar het paard van de buren. En ja allemaal in overleg. Buuf is blij dat ik maai voor haar paard. Zijn wei is nl leeg. 

rina schreef:karev schreef:Wei is 50-100 dus met de hand geen doen.
Bosmaaier met een grasmes erop. Ben je in 20 minuten mee klaar voor 1 paard. Ik maai elke dag, en dan nog niet eens voor mijn eigenMijn eigen staan op de wei, maar alles wat te hoog wordt (onder de omheining ed) maai ik en gaat naar het paard van de buren. En ja allemaal in overleg. Buuf is blij dat ik maai voor haar paard. Zijn wei is nl leeg.
Maar op die manier kan je de grasconsumptie goed in de gaten houden.
DatBenIkNou schreef:rina schreef:
Bosmaaier met een grasmes erop. Ben je in 20 minuten mee klaar voor 1 paard. Ik maai elke dag, en dan nog niet eens voor mijn eigenMijn eigen staan op de wei, maar alles wat te hoog wordt (onder de omheining ed) maai ik en gaat naar het paard van de buren. En ja allemaal in overleg. Buuf is blij dat ik maai voor haar paard. Zijn wei is nl leeg.
Maar op die manier kan je de grasconsumptie goed in de gaten houden.
Volgens onze veearts zit juist in die korte stukjes/wortels veel suikers. Ons vorige paard moesten we dan ook vd wei afhalen ondanks dat het gras heel kort was. Te dik paard geeft gewoon echt gezonfheidsrisico's, dus gewoon in de paddock zetten. Krijgen ze echt niks van.
Kan je je topictitel even aanpassen misschien?
Het gras hier is 50 cm lang. Anders stond het niet tegen mijn omheining aan. En dat kan je rustig maaien voor je paard. elenaMM77 schreef:ik zou om eerlijk te zijn omkijken naar een grotere wei, dat hele p.p. als paddock gebruiken want met de paden erbij en het gras, blijft er wel heeeeeel weinig ruimte over voor mijn gevoel.
paddock voor nood en/of zeer natte perioden, wat betreft een grote wei, daar zou je dan eventueel een groot track met een kleine paddock op kunnen doen en het gras door middel van strookbegrazing vrijgeven..
want nu lijkt mij de ruimte ook niet geschikt voor 2 paarden/ponies? neem aan dat de pony ook nog alleen staat?