Magnesium olie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amazone84

Magnesium olie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 13:58

Ik ben opzoek naar mensen die ervaring hebben met het toepassen van magnesium olie. Graag wil ik mijn schrikachtige paard magnesium geven na wat zoeken op internet zie ik dat je dit ook via olie op de huid kan doen. Dit lijkt mij een stuk prettiger werken dat door het voor. Ik kan hier alleen nog niet zo veel informatie over vinden.

Elisa2

Re: Magnesium olie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 14:23

Lijkt me moeilijk op te nemen voor een paard via de huid vanwege de haren en de hoeveelheid die je dan moet geven.

Lijkt me dat je het toch beter door het voer kan doen.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 14:28

Dat gaat bij een paard idd niet lukken via de huid.

Amazone84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 10:16

Ik lees namelijk het volgende op internet op de site van Bio-Ron, iemand die dit product gebruikt?

"Magnesium wordt ook wel via diervoeding en allerlei suppleties toegevoegd maar de kwaliteit hiervan, en daarmee de opname, is nogal sterk wisselend, dus wordt het ruim toegevoegd.
Echter een hoge inname van magnesium verstoort bovendien nog eens de maag en darmprocessen, zo wordt het o.a. ingezet om te laxeren.

Transdermaal, via de huid, toepassing van zuivere magnesium chloride olie is daarom een betere methode.
Dit betekent simpel:
* Lichaamseigen magnesium vorm
* Geen onnodige belasting voor het spijsverteringskanaal
* Geen geknoei met supplementen door het voer
* Lekkerder eten voor het paard"

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 15:27

Ik denk dat het moeilijk in te wrijven is op de huid van een paard vanwege de haren. Het voelt namelijk echt vettig aan. bij mensen is dat natuurlijk veel gemakkelijker ( en je kan het ook in een voetenbad of gewoon bad gebruiken ).
Wel zijn er enkele mensen die de magesium vlokken van dezelfde fabrikanten gebruiken voor paarden, maar dan wel over het voer en opgelost in water.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 15:39

Magnesiumpoeder door het voer dan heb je het over ongeveer 16 gram voor een paard van 1,65, dat is zo weinig dat ze er dat zo bij op eten over de biks. Gewoon magnesium kopen bij een boerenbond winkel, voor een euro of zes a zeven heb je genoeg voor maanden.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 15:42

bigone schreef:
Magnesiumpoeder door het voer dan heb je het over ongeveer 16 gram voor een paard van 1,65, dat is zo weinig dat ze er dat zo bij op eten over de biks. Gewoon magnesium kopen bij een boerenbond winkel, voor een euro of zes a zeven heb je genoeg voor maanden.

Kan je dit ook bij aveve kopen? En is het speciaal voor paarden of een gewoon algemeen poeder?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 15:44

de 25 kilo zakken zijn meestal voor koeien geloof ik. Maar er zijn werkelijk al tig topics hier op bokt over te vinden, dus even zoeken hier en je hebt je antwoord.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 16:59

llora schreef:
bigone schreef:

Kan je dit ook bij aveve kopen? En is het speciaal voor paarden of een gewoon algemeen poeder?

Aveve weet ik niet maar gewoon de koeienmagnesium, is net zo goed.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 17:06

Denk dat t smeren ook kan..alleen dan goed in masseren. Magnesium worst goed opgenomen via de huid..Zou er echter geen wonderen van verwachten waar je de magnesium voor wil geven..spanning/ schrik..