Kleine zakken muesli

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flettie

Kleine zakken muesli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 15:59

Omdat mijn Tinker met ZE geen of maar heel beperkt muesli mag en mijn beide Shetten slechts 1 klein handje per dag krijgen, zijn de zakken muesli van de plaatselijke Raiffeissen (20-25 kg) te groot.
Deze muesli blijft 3 maanden na openen goed maar ik redt dat dus echt niet om binnen 3 maanden op te voeren :n

Welk voermerk verkoopt kleine zakken (max. 10 kg) muesli welke geschikt is voor sobere kleine paarden? Het gaat puur om de beide Shetten bezig te houden als de Tinker haar brok krijgt en in de winter als 'beloning' bij het op stal zetten.
Bij voorkeur in het grensgebied tussen Assen/Emmen/Coevorden/Oldenzaal/Enschede/Haaksbergen (Drenthe/Twente/noorderlijk Achterhoek)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 16:02

Wat kleine zakken betreft, geen idee (bestaan die überhaupt?? Nooit gezien)
Ik zou mooi kijken of je van iemand een halve zak over mag nemen, gewoon een zak delen.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 16:03

Je hebt van de subli muesli zonder volgens mij zit daar (bijna) geen suiker in en van de havens cool mix daar zit volgens mij ook weinig suiker in. Alleen die zijn wel 15 a 20kg.
Is het misschien een optie dat je bij de dealer vraagt of ze dat kunnen regelen? Of met iemand bij je in de buurt die het ook gebruikt een zak delen.
Veel merken hebben wel proefzakjes van 1kg maar weet niet of je die ook los kan kopen.

mvdbijl

Re: Kleine zakken muesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 16:04

staan bij mijn pets place en ej kleine zakjes pavo van paar kg en cavalor heeft een klein zakje belonings meuslie.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 16:09

Zou overstappen ipv. muesli een vitamine brokje..

In gronau epe zit een grunes warenhaus, deze verkopen het merk Hoveler.
Zeer goed merk, en ik voer van hun het vitamine brokje *reformin plus*

Mocht je adres willen, pb gerust ik woon in jou omgeving.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 16:10

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 16:11

Ik heb zomaar het idee dat kleinere zakken in verhouding veel duurder zijn en dat je dus uiteindelijk goedkoper uit bent om een grote zak te halen en de helft voor een paar euro op te laten halen via een advertentie ofzo.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 16:24

Wacht... woon jij niet bij mij in de buurt? Ik heb op dit moment iets van een halve zak basis muesli (zonder haver) "over" omdat mijn paard op dit moment bij de trainer staat. Mocht je interesse hebben, kun je dat wel overnemen. In Lingen, mocht je er in de buurt komen. Zak is net nieuw en open gemaakt.

Edit: Mijn paard staat bij de trainer in Uelsen/Getelo... ik kom dan bijna langs Osterwald... valt ook nog wel te regelen dat ik de muesli langsbreng :j
Laatst bijgewerkt door GamblersCup op 03-09-16 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 16:27

Hier hetzelfde probleem. Heb hier bij de de plaatselijke groene warenhuis kleine zakjes van 500 gram gehaald van pavo 18+

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 16:35

En staat die houdbaarheidsdatum datum echt zo nou ? Want ik kijk daar op zich niet zo nou achter, zou zelf gewoon opvoeren die grote zakken maar dat ben ik. Als het ouder is dan een jaar oké maar heb zelf de indruk dat veel fabrikanten het wel heel kort zetten die datums tegenwoordig. Als ik dan denk aan manege's die met voersilo's werken die ze 1/2x per jaar laten volspuiten...

Edit. Als ze zo weinig krijgen kan je het net zo goed weglaten eigenlijk behalve als je supplementen moet geven en anders een vitaminebrokje.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 16:41

Ik zou je willen aanraden om marstall faser light te gaan voeren.
Dit is graanvrij en lang houdbaar. Zit in zakken van 15 kilo

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 16:42

Epplejeck verkoopt zakken van 3 kilo van Pavo, Care 4 life en nature's best. Misschien is dat wat :)

ElSalvador

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 16:47

Ik haal het bij twee verschillende molens die ook voer verkopen.
Die verdelen de slobber en muesli zelf in kleinere zakjes van 1, 5 en 10 kilo.
Als je dit bewaart in een emmer met goed afgesloten deksel blijft het gerust een jaar staan bij mij.
Mijn shet kruising krijgt ook af en toe maar wat voor de lekker. :9
Zelf haal ik de kilo zakjes die ik in kleine afgesloten emmertjes bewaar.
Nog nooit problemen mee gehad en blijft lang goed. :D

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 17:10

Bekend probleem zit ik ook mee Geef tegenwoordig van die 3,5kg zakken van pavo die komen wel op.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 20:00

cavalor fibre force, zeer laag in suiker/zetmeel.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 11:58

Even nog ter verduidelijking :)

Mijn Tinker krijgt Vitalbix DC gevoerd en alleen een handje muesli als we met de trailer op pad gaan.
De Shetten krijgen het alleen als bezigheidstherapie zodat ze de Tinker niet lastig vallen als zij d'r brokken heeft ;)

De houdbaarheidsdatum van de Raiffeissen staat niet zo nauw op 3 maanden maar na een maand of 6 heb ik zo'n zak nog niet weg gevoerd en dan zie je ook wel dat het voer 'niet meer goed is' ;)

En dat kleinere zakken in verhouding duurder zijn maakt mij niet zoveel uit. Onder de streep ben ik net zo duur uit als ik van een grote zak de helft moet weggooien.

@ ElSalvador: bij welke molens haal jij jouw voer? Is dat in de omgeving van waar ik zit?

@ GamblersCup: Gewoon een keer langskomen mag ook wel hoor :D Maar als bij jou die zak anders 'kapot' gaat wil ik hem wel overnemen. Dan ben ik voor de komende 3 maanden weer even uit de brand ;)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 12:09

Hier verkoopt Pavo ook kleine zakjes.

Misschien is het een optie om je favoriete voer te kopen en de helft gelijk na aanschaf over te doen in een andere zak, eventueel vacuüm trekken en te bewaren in een goed afgesloten plastic ton of box?

Dan blijft het langer goed dan dat je het dagelijks blootstelt aan zuurstof :j

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 12:13

Marstall van verschillende soorten van hun meusli ook emmers.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 12:14

Van Marstall heb je best veel muesli's ook verkrijgbaar in een 7 kilo emmer.
Pavo heeft kleine zakjes van 3 en 5 kilo.

Kwa Voeren van Muesli die over de datum is. Ik heb helaas nog wel beeldmateriaal van muesli die slechts 2 maanden over 2 was en daar kropen echt miljarden beestjes door.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 12:46

Amai je zou dat niet zeggen met maar 2 maanden na datum.

Dat van het vacuüm trekken vind ik wel slim gezien.