Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ellepel schreef:Je mengt je supplementen door een handje brok, brok is al krachtvoer he.
Welk merk geef je? En hoeveel is een handje?
Als het nu goed gaat zou ik het eerst zo houden.
De uitval van manen kan ook komen door dat andere paarden er in kriebelen natuurlijk.
Een bloedonderzoek kan meer duidelijkheid geven over tekorten.
Ik geef mijn pony van 24 die ook 24/7 buiten loopt een vitamine korrel van lexa en dat bevalt erg goed.
Ik meng het bij hem door een halve schep subli dieetmix
Op dezs site staan er meer
http://www.kifrahorse.nl/webshop/-lexa- ... plementen/
dit "brok" is speciaal voor paarden die juist niet aan krachtvoer moeten en alleen een aanvulling naast het ruwvoer nodig hebben. Zover ik uit mijn hoofd ken zit er vooral vitamine, magnesium, ijzer en dat soort dingen in. Dit meng ik dus met de supplementen en wat zonnebloemolie zodat ze er niet omheen kan, maar het is absoluut géén krachtvoer. Ik heb tijdelijk Pavo gehaald, maar meer was er even op de korte termijn niet beschikbaar. Ik ben dus rustig aan het rond kijken of ik iets beters kan vinden maar ik kijk uiteraard even aan hoe het met dit gaat.
de enige manier zou zijn om haar dan steeds apart te voeren, maar A geeft dat extra werk voor de eigenaren van het erf (ik ga binnenkort natuurlijk weer naar school, dus ik kan er dan overdag niet zelf bij blijven) en B vrees ik dat dit alleen maar meer frustraties bij de andere paarden geeft als ze merken dat zij "speciaal" behandeld wordt. er liggen altijd meerdere hoopjes hooi of gras maar toch blijven ze haar weg sturen. ik zou verder niet zo goed weten wat ik zou kunnen doen zodat ze gewoon rustig haar hooi op kan eten.. zeker tijdens schooldagen ^^ haar vitaminebrok krijgt ze in ieder geval wel apart, dit doe ik meestal als ik haar aan het poetsen ben of na het poetsen na rijden.