magnesium voor mensen voor paard gebruiken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

unicorn_7

magnesium voor mensen voor paard gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 17:20

halllooo,

ik rij sinds kort een paard van een vriend, het is een welsh en zij is een beetje aan de dikke kant hoeveel we ook rijden en minder eten geven (zijn we al 2 jaar mee bezig) , en ontspant haar spieren niet. Ik heb gehoord en gelezen over magnesium en wil het graag een keer uitproberen voor de spieren maar ik las dat het ook kon werken om af te vallen?

ook had ik de vraag of mensen magnesium tabletten ook werkt, het is namelijk een stuk makkelijker te krijgen en goedkoper dus dat zou erg mooi zijn, zo niet is het pech.

al vast heel erg bedankt!

jasmijn16

Re: magnesium voor mensen voor paard gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:26

Magnesium is toch gewoon magnesium? Of het nou voor mensen, paarden, kippen of cavia's is..? Volgensmij kan het geen kwaad om hem magnesium te geven voor mensen, je moet wel even op de hoeveelheid Letten omdat die vaak anders is.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:31

Vraag me af of het wel goedkoper is.
Met een tabletje dat geschikt is voor een volwassen persoon van pak m beet 85-90 kg heb je natuurlijk niet genoeg voor een paard van 500-600 kg.
Je zult dus je dus goed moeten verdiepen in de dosering die voor paarden nodig is en dan uitrekenen hoeveel tabletten voor mensen dat is.
Bij www.horseflex.nl heb je snelle goede service voor niet veel geld, gratis thuisbezorgd, dus lastig verkrijgbaar zou ik magnesium niet willen noemen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 10:17

je kan de mensentabletten of poeders gebruiken, betwijfel alleen of het op het einde goedkoper is.
Je moet al x-aantal tabletten per dag voeren om aan de dagdosis te komen voro een pony/paard.

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 16:49

Ik zie niet in waarom je de tabletten van mensen niet zou kunnen gebruiken... al zou ik dan het poeder gebruiken bv deze... https://www.pit-pit.com/magnesiumcitraat.html

Zelf gaf ik aan mijn fjordjes de magnesium van Horta (in NL kan je de griess bestellen bij de Wellkoop)
15 euro voor een zak van 20 kg. Ze aten het goed én het resultaat was ook héél goed. En bovenal, met goedkeuren van mijn dierenarts (die ik toch eerst om raad heb gevraagd) Dit is de magnesium die de landbouwers aan hun vee geven.

Afbeelding

Mijn fjordjes kregen een 30 gram per dag.

eventueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 16:57

Zo Tante Flavie, dat scheelt een hoop geld! Weet je toevallig of die zakken er ook met magnesiumcitraat zijn (begreep dat dat beter opgenomen wordt door het lichaam)?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 16:57

en vergeet niet dat magnesium zich moet opbouwen,
dus 'een keer uitproberen' is niet van toepassing
omdat het zeker zo'n twee weken nodig heeft om goed op te bouwen.

daarnaast werkt het helemaal niet als het paard geen tekort aan magnesium heeft, dan wordt het namelijk doodleuk weer uitgeplast

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 17:00

Lijkt me geen probleem maar uiteindelijk wel veel duurder. Ik gebruik magnesium voor het paard voor mezelf en dat werkt prima.

truuske3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 17:16

Je moet wel de goede magnesium " verbinding" gebruiken. In de mensenwereld gebruik je magnesium oxide oa om naar de toilet kunnen gaan :o . Je moet magnesium citraat gebruiken. Dat is goed voor de spieren om te ontspannen en daardoor een betere afvoer van de afvalstoffen en betere stofwisseling

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 17:30

eventueel schreef:
Zo Tante Flavie, dat scheelt een hoop geld! Weet je toevallig of die zakken er ook met magnesiumcitraat zijn (begreep dat dat beter opgenomen wordt door het lichaam)?

Geen idee...

Ik ben destijds gestart met de magnesiumchelaat van Paardnatuurlijk. Maar dat was een heel gedoe om te laten opeten. Hij liet er zijn voer voor staan (en dat voor een Fjord!). Dus ik maakte een papje en spoot het in de mond. Het hielp goed... maar toen de emmer op was ging ik op zoek naar een vervanger die "beter" gegeten werd en kwam ik dank zij Bokt.nl op de magnesium van de Welkoop. Ikzelf woon vlakbij de NL grens, maar de welkoop in Baarle Nassau kon me niet helpen. Zij stuurden me naar de Horta in Baarle Hertog. Hoera... zij konden helpen.
Toch maar eerst advies gevraagd aan mijn dierenarts en die gaf groen licht.

Ik kreeg de tip via het centrale topic over ppid of cushing.

Winnie was er mee geholpen, hij liep veel beter, minder stijf én hij at het zonder problemen op. Mijn dierenarts heeft me verzekerd dat het zonder gevaar mocht gegeven worden, ik moest meer gram geven, maar deze magnesium weegt zwaarder door dan de chelaat.... dus gaf ik minder in volume.

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 17:32

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 16:21

Ik voer magnesium citaat van Horseflex. www.horseflex.nl
Goede, pure kwaliteit, tegen een zeer schappelijke prijs.
Bijna iedereen is behoorlijk magnesium deficiënt, dus aanvullen met een goed supplement is bittere noodzaak. Geldt voor je paard, maar ook voor jezelf!