ik heb een vraag.. Ik ben deze avond langs geweest bij mijn paard. Wou hem eens douchen met het warm weer. heb opgemerkt dat hij zo plekjes heeft boven op zijn kont. Ik zou zelf niet weten van wat het komt. het lijkt zo een beetje op kale plekjes, er zijn percies ook geen kortjes op maar is wel hard. Mijn paard schuurt wel en zijn deken is er momenteel af want hij had er een gat in gemaakt maar morgen krijgt hij weer zijn deken erop. een vriend van mij denkt dat het ofwel van het ruien, schimmel of gewoon schuren is (wat ik zo raar vind, hoe kan hij bovenop zijn kont schuren?).
Heb schrik dat het mss schimmel is.. Ik weet wel dat je dat kunt behandelen. Hij staat momenteel snachts buiten met alle ruinen en smiddags binnen door de warmte. Anders staat hij bijna hele dag op de wei. kunnen jullie me helpen? heb een foto proberen maken hopelijk kun je het wat zien.
hopelijk weten jullie mss wat het is?

maar ik behandel het met een product van de apotheker dat ze zelf maken voor het schuren maar het helpt niet genoeg, ik ga morgen langs de paardenwinkel eens iets anders gaan halen voor zijn eczeem.