Bultje(s) op lymfeklier

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eline91

Bultje(s) op lymfeklier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 09:22

Mijn paard heeft sinds een aantal weken aan één kant een opgezette lymfeklier. In eerste instantie dacht ik aan een ontsteking, maar vanmorgen voelde ik eraan en merkte ik dat het bultje wat onregelmatig/hard is geworden.

Het gaat om een arabier ruintje van 11 jaar oud, maar altijd al een beetje een zorgenkindje geweest. Hij heeft stofallergie, maar krijgt daar geen medicatie meer voor. Hij is toevallig 2,5 weken geleden net behandeld door de osteopaat en een paar dagen later door de tandarts, maar volgens mij zat de klier al wat gezwollen voor de tandarts kwam. In zijn mond zijn er in elk geval geen problemen gevonden, maar in zijn rug/bekken wel.

Wat zou dit bultje kunnen zijn? Moet ik me zorgen maken?

eventueel

Re: Bultje(s) op lymfeklier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:23

Over het algemeen zijn bultjes die je heen en weer kunt bewegen onschuldig. Lymfeklieren kunnen weleens wat opzetten, bij jezelf ook. Het is natuurlijk altijd verstandiger om een dierenarts te raadplegen, maar als het paard niet ziek oogt en het bultje los zit, kun je het volgens mij best even aankijken. Je kunt natuurlijk ook even bellen voor advies!