Ik hoop dat dit hier goed staat. Ik zit nog maar net op bokt en weet dus nog niet zo goed waar alles precies moet staan.
Sinds kort heb ik nieuwe verzorgpaarden, waarvan een oud type fries met een doorgezakte rug. Ze is 21 jaar en is eigenlijk al een jaar geleden met pensioen gestuurd, totdat ik langs kwam met de vraag of ik ze mocht verzorgen. Ze is nog fit en leeft helemaal op als ik met haar ga wandelen door het bos. Als ik haar aan de longeerlijn zet is ze ook heel actief. Ze kan naar mijn idee nog veel en wil graag (met toestemming van de eigenaren) rustig ontdekken wat ze nog in huis heeft en dit rustig op bouwen. Maar ze heeft dus een (erge) doorgezakte rug. Ze heeft ook 3 veulens gehad. Ik heb 2 vragen over haar rug en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Hoe kan ik haar rug verbeteren? Ik dacht dat ik hiervoor de buikspieren moet trainen, maar hoe kan ik dit doen? Zal haar rug überhaupt nog verbeteren als ik hiermee aan de slag ga?
Als ik uiteindelijk het rijden weer ga oppakken, als in ontspannende bosritten, zal haar zadel wel goed gaan zitten? Krijgt ze niet last of een vervelende druk op haar rug als ik met een zadel met boom ga rijden? Ik heb eerlijk gezegd nog niet gekeken hoe haar zadel zit, maar zou een boomloos zadel niet fijner zijn voor haar? (heb hier weinig verstand van)
Ik hoop dat ik dit topic goed geplaatst heb en dat jullie me kunnen helpen!
Groetjes van Anna.