Aanhoudende uitslag door insectenbeet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nieky1993

Aanhoudende uitslag door insectenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 21:06

Hoi,

Ong 3 weken geleden haalde ik mijn paard uit de wei en zag ik dat hij op zijn schouders allemaal bulten had. Aangezien ze bij het bos staan en er veel dazen waren, dacht ik dat het dus door de dazen kwam. Diezelfde dag een deken gehaald en opgelegd. En inderdaad de volgende dag waren de bulten als een stuk minder gezwollen. Het is toen begonnen toen het zo warm was ( +30 graden)

Echter zijn we nu 3 weken verder en hij heeft nog steeds een soort uitslag. Merendeel zijn gewoon bulten, op sommige zit een klein korstje. Er komen geen bulten bij maar er verdwijnen er dus ook geen. Gisteren hem ng eens gewassen en aangezien hij op zijn schoft een wond had van de deken, de deken afgelaten. Vandaag zijn de bulten terug wat dikker. De dazen zijn inmiddels zo goed als weg, er zijn wel nog ontzettend veel vliegen. Wel was hij ontzettend aan het zweten door de warmte. Misschien dat dit de bulten irriteert?

Ik heb hem al eens gewassen met betadine shampoo maar dit heeft geen verschil gemaakt. Ik dacht misschien dat het een huidinfectie was maar dan is het toch vreemd dat de uitslag alleen op de schouders zit?

Hij lijkt er voor de rest overigens geen last van te hebben. Krabt zich niet abnormaal veel en glanst je tegemoet.

Hier een foto, gisteren gemaakt vlak na het wassen, dan valt het het hardst op. Als zijn vacht droog is valt het nog nieteens hard op eigenlijk.
http://rs44.pbsrc.com/albums/f18/geusen ... 0&fit=clip"

Iemand enig idee?
Gr hanne

Elisa2

Re: Aanhoudende uitslag door insectenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 09:36

Kan ook een allergische reactie zijn..of een beginnende schimmel. Het is moeilijk te zien op de foto, als je het niet vertrouwd kun je het beste even de DA laten komen.