Het is een vierjarige hengst afkomstig van de renbaan , maar hij was niet snel genoeg en werd verkocht . Hij is op tweejarige leeftijd zadelmak gemaakt , maar dan op de 'buitenlandse' manier : zadel erop , zweep erbij en lopen maar. Hij kende ook helemaal geen manieren toen hij bij mijn vader kwam , maar gelukkig gaat het nu een stuk beter .
Hij hoeft weinig te rijden , omdat mijn vader hem eerst lekker wil laten groeien en omdat het veel te warm is op dit moment ( mijn vader woont in Turkije) Hij wordt hoogstens een x per twee weken 10 min gereden. Jammer genoeg heeft hij nog geen vriendje , maar daar komt binnenkort een einde aan . In de tussen tijd kan hij lekker spelen met de schapen. Ik zal hieronder even neerzetten wat hij te eten krijgt:
'S morgens : twee schepen haver en hooi
'S middags : Hij staat de hele dag op de wei , maar door de hitte is het wel een sobere wei ( er staat nog wel gras op !) daarom krijgt hij hooi en appels / wortels.
'S avonds : 2 1/2 schepen haver , hooi en meestal appels , wortels of iets anders.
Ik weet niet de exacte hoeveelheid hooi , maar ik zal het de volgende keer wegen en we letten op met fruit i.v.m. suikers.
Let wel op dat mijn vader in Turkije woont en hirr zijn niet alle middeltjes te verkrijgen zijn zoals in Nederland.
Een goede foto wordt binnenkort gemaakt.
Groetjes

Edit : Ik zat er zelf aan te denken om i.p.v. alleen haver ook brokken te gaan voeren.
Dat moet ie de hele dag ter beschikking hebben, ook op het land als ie daar te weinig kan eten.
Ik ben geen kenner en daarom heb ik zijn ras expres in de titel gezet om mensen te trekken die meer ervaring hebben met dit ras.
.