Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cavalli2008 schreef:Peelie schreef:Heeft er al weer opnieuw een DA naar gekeken? Dit zou voor mij toch wel het moment zijn om aan de bel te trekken.
Omdat er een tweede soort van gezwel is gekomen?
Het is wel een totaal andere plaats en vorm, maar ik vond het toch verdacht.
mrie schreef:Sarcoid is een vorm van huidkanker. Ja dat is dodelijk. Laat er niet in snijden door een arts, ook geen biopt. Als de sarcoid beschadigd raakt heb je kans dat hij actief wordt. Dan krijg je grote rode aardbeien op de plek die bloeden. ( https://www.liverpool.ac.uk/sarcoids/ )
De schilfers en korstjes op zijn neus komen waarschijnlijk door zonnebrand. Dat doet nogal gemeen zeer, smeer er zonnebrandcreme op (niet van zwitsal, dat vinden paarden vies)
Het teekding is me onbekend, maar onlangs was er iemand hier op bokt (Bokker Kendra) die het al jaren had onder een van de ogen van haar paard. Zij ging het laten onderzoeken, als het ding er over een week of wat nog zit zou ik dat ook gaan doen als ik jou was.
denice schreef:Mijn paard heeft meerdere sarcoiden gehad en hij leeft nog steeds hoor, ze zijn allemaal verdwenen. Laat er dus naar kijken, is ons advies.