Paard dikke wangen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Paard dikke wangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 07:38

Hallo,

Sinds gisteren staat mijn paard met dikke wangen. Nu weet ik dat dit van gras kan komen hoewel die dat vaker heeft en het dan achter de kaken is.

Nu zijn het echt de wangen die heel dik zijn het is net een hamster. Gisteren gewoon mee gereden niets aan de hand. Het is ook niet pijnlijk, hij eet goed, drinkt goed en toont fit.

Maar nu appte vanmorgen de staleigenaar dat de wangen nog zo dik zijn maar wederom geen teken van ziekte.

Iemand enig idee of dit zolang kan duren voor het wegtrekt?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 07:47

Staan ze op erg kort gras dan?
Soms blijft het zo als er echt weinig staat en ze dus continue staan te knabbelen.
Zou dan kijken of er toch wat meer gras bij moet, of hooi.
Temperatuur even voor de zekerheid?
En ik heb het ook eens gezien bij een paard die het kreeg na het eten van een bepaald soort klaver.
Even goed kijken wat er kan zijn,misschien een rare plant in de wei?

Anoniem

Re: Paard dikke wangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 08:23

Het gras is inderdaad vrij kort. Maar daar krijgt hij normaal ook niet zulke dikke wangen van eigenlijk...
Ze worden wel steeds verwisseld van weide dus zullen een dezer dagen weer naar meer gras gaan.

kevinsky

Re: Paard dikke wangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 16:13

Zijn het niet zijn speekselklieren? Die ging bij mijn vorige paard ook 'irriteren' in de zomer als ie verweid Was.