Ten eerste, ik weet niet of dit goed staat maar dit leek me het best passend.Ik heb een probleem en wil dit graag delen met jullie en hopen dat we samen een oplossing kunnen vinden. Ik zal bij het begin beginnen. September 2015 heb ik Bobbi gekocht, een KWPN merrie uit 2006. Toen wij haar kochten had ze al een maand of 5 vakantie gehad i.v.m. drukte van de huidige eigenaresse. Wij hebben haar laten keuren en ze kwam er goed doorheen. Na even wennen haar opgepakt en begonnen met trainen, ze moest van ver komen en we hebben het dus ook rustig aan gedaan. Ik heb al die tijd fijne begeleiding gehad, maar we lopen nu toch tegen wat problemen aan.
Bobbi is van nature een paard dat heel graag haar rug wegdrukt en veel moeite heeft met lekker ontspannen. Dit gaat met stapjes vooruit maar ze is aldoor best vluchtig geweest voor je been. Zodra ze nageeft en loslaat kan je er goed aan zitten en haar met been rijden, maar zodra je focust op stelling en buiging gooit ze haar hoofd omhoog en wil ze wegrennen. Ik heb zoals ik al zei les maar we komen er samen niet uit (nu ben ik eigenlijk ook op zoek naar een andere instructrice dus mocht iemand iets weten omgeving almere, dan hoor ik het graag haha
). Er is al 2x een osteopaat bij geweest, omdat ze in januari bij een weigering een verkeerde beweging heeft gemaakt was er wat verkeerd geschoten in haar bekken. Zij heeft haar toen helemaal behandeld en dit heeft ons wel wat geholpen, maar het is nog steeds niet helemaal top.
Ik ben een beetje radeloos
Zadel ligt goed, rijtechnisch krijg ik het niet opgelost en ik denk dat nog een behandeling met een osteopaat ons niet veel verder zal helpen. Ik hoop dat jullie mee kunnen denken en misschien goeie tips of een oplossing hebben voor ons, want zo komen we niet echt verder.