Slobber voor of na het rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MyTopper

Slobber voor of na het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 16:25

Hoi! Ik had een vraagje in heb voor het eerst slobber gemaakt van fOuganza maar ik weet niet of ik het morgen voor of na het rijden moet geven? Ik hoop op een antwoord❤️

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 16:45

Na het rijden.

Het is niet slecht of gevaarlijk voor je paard om hem voor het rijden te voeren, maar vergelijk het met jezelf: je vind het zelf ook niet fijn om direct na het eten flink te moeten sporten. :)

Daarnaast is het ook een lekkere beloning!

evita13

Re: Slobber voor of na het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 17:00

ik doe ook altijd na het rijden :) en idd om de reden die hier bovengenoemd is :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 17:01

slobber geef ik altijd na het rijden, omdat het dan toch gauw 2-2 liter vulling is.. dat lijkt mij gewoon niet lekker om daarna nog te gaan 'sporten'.

vooraf krijgt hij van mij een handje muesli voor het lekkere, om even iets te knabbelen te hebben terwijl ik bezig ben.. meestal met een goed gedroogde boterham erdoor gekruimeld en iets dat over is op de fruitschaal.

maar lees ik nu goed dat je het nu al hebt klaargemaakt en morgen wilt gebruiken?
dat blijft volgens mij niet echt goed overnacht?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 17:13

Heb je de slobber nu al aangemaakt met water? Dan moet je morgen zelf of iemand bij je pony even goed ruiken en kijken hoe het eruit ziet. Als het zuur ruikt niet meer geven. Met dit warme weer niet te lang van te voren klaar maken(tijd om te weken op zak aan houden) en in ieder geval koel weg zetten. je hebt namelijk zo schimmel vorming

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 17:40

ik maak het zelf klaar voor het rijden, dan is het na het rijden smeuig en klaar (buitenrit van twee uurtjes).. Met heet water is het met een half uur al klaar zelfs vaak.