Mijn paard is een tijdje geleden behandeld omdat ze vast zat in het CTO-gebied. Een tijdje is alles goed gegaan maar nu heb ik weer hetzelfde probleem.
Is het echt de bedoeling om om het half jaar een osteopaat te laten komen?
Hebben jullie blijvende resultaten?
Hilary
Geplaatst: 17-08-16 11:35
Ik zou nu in ieder geval een osteopaat laten komen. Verder zou ik me even goed achter m'n oren krabben waarom je paard nu opnieuw daar vast zit. Rijtechnisch? Tuigage? Vastgelegen in de stal? Idioot doen in de wei?
Edit: mijn paard heeft, bij de verkeerde voeding, een terugkerend rugprobleem. Bij goede voeding is er niets aan de hand, maar krijgt hij verkeerd voer (voordroog i.p.v. hooi bijvoorbeeld) dan is het raak en krijgt hij rugklachten. Het blijvende resultaat zit bij hem dus in correct voeren, en in training houden.
Bellerise
Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-16 12:02
De osteopaat komt opnieuw langs en ga het met hem bespreken.
Mijn paard heeft wel veel last van stress op wedstrijd. Maar dat is ook niet direct iets wat je kan uitschakelen.
Hoe ben jij er achter gekomen dat het aan de voeding ligt?
Mijn paard is onder behandeling bij Den Hoek, holistische praktijk. Daar meten ze hem helemaal door (Lecher antenne); ook meten ze door hoe zijn darmen reageren op bepaald voer. Voordroog vonden zijn darmen echt niet leuk, hooi juist wel. Ze kunnen bij Den Hoek net even wat dieper graven dan een osteopaat kan.