hoe een normale dag veranderde in een drama(schokkende foto)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

evita13

hoe een normale dag veranderde in een drama(schokkende foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 18:44

LET OP : FOTOS KUNNEN SCHOKKEND ZIJN VOOR MENSEN DIE NIET TEGEN BLOED KUNNEN !!

hallo bokkers,

hierbij open ik een (volg) topic maar ook even om mijn hart te luchten ..
zoals de titel al zegt veranderde mijn normale dinsdag in een drama.
ik ben niet zo goed in verhalen schrijven maar hoop dat het duidelijk over komt .

mijn verzorgster zou vandaag naar mijn pony evita gaan , het was zo mooi weer dus ging ze een buitenritje doen (ze is dood braaf buiten en er gebeurd eigenlijk nooit wat ).
na 15 min word ik gebeld melissa evita heeft een wond en het bloed spuit eruit !!!!
ik natuurlijk meteen in paniek en heb mijn vader gebeld die met 5 min thuis was en mij gebracht heeft .
ondertussen heeft mijn verzorgster mijn pony mee kunnen nemen naar een manege (vlak bij mijn stal aangezien daar wel mensen aanwezig waren en wij daar bekend zijn ) en daar hebben ze meteen de dieren arts gebeld ,, foute boel dus .. 10 min na het belletje was ik gearriveerd op de stal en zag meteen dat het goed mis was .. het wachten op de dierenarts leek wel eeuwen te duren . gelukkig waren er mensen op stal die meteen haar been hadden verbonden .

http://boktimg.nl/img/m/8WZF9p.jpg

toen eenmaal de dierenarts kwam ging het verband eraf , bij het eraf halen spoot het bloed uit haar been . de dierenarts heeft het onderzocht en meteen gehecht . mijn pony heeft zoo veel geluk gehad ze had namelijk een slagaderlijke bloeding te pakken .. een paar millimeter verder en ik had mijn meisje kunnen laten inslapen . op de volgende foto is te zien hoe het deels gehecht is
http://boktimg.nl/img/m/3Ndppl.jpg

daarna heeft de dierenarts haar been schoongemaakt en verbonden . er is een hoop antibiotica in gegaan en pijnstilling . nu moet ze verplicht boxrust dus staat zij ook op de stal waar mijn verzorgster heen gelopen was omdat het op mijn stal momenteel niet mogelijk is .
haar been ziet er nu zo uit :
http://boktimg.nl/img/m/CooUm7.jpg

ik mag van geluk spreken dat ze nog leeft . ze heeft een hoop bloed verloren maar stond al wat vrolijker in de stal . vrijdag komt de dierenarts nog maals om extra pijnstilling te geven en nog wat antibiotica en maandag mag het verband verwisseld worden .

ik hoop dat alles weer goed komt,
bedankt voor het lezen het is fijn om het even van je af te kunnen schrijven . de schrik zit er goed in .
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 16-08-16 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's van de wond in link gezet.

Solica

Re: hoe een normale dag veranderde in een drama(schokkende foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 18:45

Pff dat is schrikken..Beterschap voor je paardje! Heb je enig idee hoe het is gebeurd?

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 18:46

wow, dat is schrikken! Gelukkig was je verzorgster er snel bij!! En hopelijk komt het allemaal goed met der! Onwijs veel sterkte!!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 18:46

Jeetje wat schrikken zeg! Hoe heeft dat kunnen gebeuren?
Ik hoop voor je pony op een voorspoedig herstel. Veel sterkte.
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 16-08-16 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 18:47

Jeetje wat heftig zeg :oo. Heel veel beterschap voor je paard!

HorseTimeXL

Zo jeetje dat snap ik zeg. Hoe is het nu met je pony?

Weten jullie al hoe het kon komen?
Sterkte!

Petpa

Tjee... Wat zal je geschrokken zijn...

Nu duimen voor een goed en snel herstel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 18:48

Arm ding, wat zal jij geschrokken zijn zeg! Spoedig herstel voor je paardje.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 18:49

Dat is idd een stevig bloedbad en fijn dat je verzorgster zo allert is naar hulp te lopen. Nu duimen dat ze goed opknapt. Enig idee inderdaad wat er is gebeurd, het zit op een gekke plek om zomaar zo veel schade op te lopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 18:50

Godsamme dat is niet niks!
Zelf iets vergelijkbaars meegemaakt met mijn pony en je schrikt je helemaal lam :n Hopelijk knapt ie snel op. Verzorgster ook al een beetje van de schrik bekomen?

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 18:52

Solica schreef:
Pff dat is schrikken..Beterschap voor je paardje! Heb je enig idee hoe het is gebeurd?
oh helemaal vergeten te schrijven hoe het is gebeurd .

mijn verzorgster was op buitenrit met mijn paard. er is onlangs een parkje aangemaakt voor paarden en een parkje aangemaakt voor honden . nu heeft de gemeente een bruggetje gemaakt van het paarden parkje naar het honden parkje met daar achter een wildrooster. mijn verzorgster stond op het kleine bruggetje (naast mijn paard ) waar ze daarna pas aan de top van de brug het wildrooster zag, (er staat geen bordje van pas op wild rooster ) hierdoor moest ze mijn paard naar achter doen wand keren was niet mogelijk . toen is mijn pony te snel naar achter gevlogen waardoor ze aan de zeikant van de brug kwam waar net iets van ijzer zat waar ze zich aan opgehaald heeft

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 18:53

HorseTimeXL schreef:
Zo jeetje dat snap ik zeg. Hoe is het nu met je pony?

Weten jullie al hoe het kon komen?
Sterkte!

na omstandig heden gaat het goed ze staat rustig op stal en eet goed . ze zit natuurlijk nog vol stress, adrenaline en ondergespoten met antibiotica en pijnstilling

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 18:54

Jeetje mina wat zullen jullie geschrokken zijn!! Heel veel sterkte de komende tijd :(:)

Miranda_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 18:55

Jeetje, wat een schok zeg... Beterschap met je paardje, hopen dat het snel weer beter gaat!

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 18:56

Jeetje wat schrikken zeg.. Ook sneu voor je verzorgster, die zal zich wel flink rot voelen na zo'n ervaring..
Hoop dat het herstel helemaal goed verloopt :(:)

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 18:56

Ik hoorde het toevallig net van mijn moeder die op stal was bij je pony vanmiddag, wat heftig zeg, bah! Hopen dat ze gauw opknapt, ze is in goede handen :*

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 19:00

Jeetje, wat hebben jullie geluk gehad dat het niet erger is geweest dan dit.
Kan me voorstellen dat je geschrokken bent en je verzorgster vast ook, ze zal zich mega schuldig voelen.
Ik rij ook een paard van een ander en iets als dit is een nachtmerrie als het je overkomt, helemaal als het dan ook nog eens niet jou paard is.

Heel veel beterschap gewest voor je paard en veel sterkte voor jou en je verzorgster, dit zal je niet in de koude kleren gaan zitten.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 19:02

wat was er gebeurd??
mijn paard had een scheermachine in zijn been...

http://boktimg.nl/img/m/0O2esQ.jpg

Afbeelding
sterkte! het komt wel goed echt waar!
bij mij ook:

Afbeelding
ik volg, wil graag weten hoe het geneest!
(als je dat laat weten tenminste) ik snap niet wat er dan eigenlijk is gebeurd bij jullie?
die van mij trapte een scheermachine,ik zag het bot zitten, de DA kon pas 2 uur later komen!
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 17-08-16 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto met veel bloed in link gezet.

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 19:04

mijn verzorgster was op buitenrit met mijn paard. er is onlangs een parkje aangemaakt voor paarden en een parkje aangemaakt voor honden . nu heeft de gemeente een bruggetje gemaakt van het paarden parkje naar het honden parkje met daar achter een wildrooster. mijn verzorgster stond op het kleine bruggetje (naast mijn paard ) waar ze daarna pas aan de top van de brug het wildrooster zag, (er staat geen bordje van pas op wild rooster ) hierdoor moest ze mijn paard naar achter doen wand keren was niet mogelijk . toen is mijn pony te snel naar achter gevlogen waardoor ze aan de zeikant van de brug kwam waar net iets van ijzer zat waar ze zich aan opgehaald heeft

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 19:09

Ai dat is schrikken zeg! Beterschap met je paard :(:) hopelijk geneest het goed.
Wel een beetje geluk bij een ongeluk, al is het een naar ongeluk. Fijn dat ze nog leeft in ieder geval!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 19:24

Jeetje dat is zeker schrikken.
Fijn dat je verzorgster zo snel gehandeld heeft.
Nu op naar een voorspoedig herstel!

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 19:32

ik zit wel te denken om de gemeente aan te spreken . er staat geen bord niks . waarom hebben ze dat wildrooster geplaatst met een brug als honden/paarden en mensen er toch niet over heen kunnen lopen.. hoe denken jullie daar over ?

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 19:35

evita13 schreef:
ik zit wel te denken om de gemeente aan te spreken . er staat geen bord niks . waarom hebben ze dat wildrooster geplaatst met een brug als honden/paarden en mensen er toch niet over heen kunnen lopen.. hoe denken jullie daar over ?

Ja is zeker raar. Zal het wel melden . Alleen al voor iemand die na jou mogelijk in de problemen komt.

edit en sterkte uiteraard !
Laatst bijgewerkt door furious op 16-08-16 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 19:35

furious schreef:
evita13 schreef:

Ja is zeker raar. Zal het wel melden . Alleen al voor iemand die na jou mogelijk in de problemen komt.

ja ik heb het ook op fb gedeeld voor de meiden in de omgeving die daar ook rijden

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 19:39

Oh wat schrikken!!! Hoop datje paard snel hersteld!!!

Zou zeker de gemeente op de hoogte stellen incl foto's....