Hoeven stand van mijn pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bmj77

Hoeven stand van mijn pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 22:03

Hoeven van mij pony slijten wel heel erg, we wandelen ongeveer 3x pw een half uurtje. De hoefsmid is een paar weken geleden geweest en heb haar nu weer gebeld. Mijn pony heeft er zelf geen last van maar haar stand is wel erg plat van achteren weten Julie hoe je dit kan voorkomen

Rosaah

Re: Hoeven stand van mijn pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:05

Hoefschoenen als je gaat wandelen?

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:10

Dat hangt van zoveel dingen af. Hoe vaak komt de hoefsmid, hoe bekapt hij de hoeven. Kort, lang. Hoelang loop je al over de weg met hem.

Mijn paard slijt wat ze groeit. Soms slijt ze iets meer, soms wat minder.
De ene keer zit er 2 maanden tussen het bekappen, de andere keer 5.
Mijn pony moet ik zelf elke 2 weken minimaal wat bijwerken omdat ze wat scheef slijt en groeit. Daar komt de hoefsmid twee keer per jaar voor. Zou ik niet zelf bijwerken zou hij elke maand moeten komen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 13:50

Kun je foto's maken?

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 08:40

Hoe wordt je pony verder gehouden? Heeft ze altijd ijzerloos gelopen? Waar ga je op wandeling? Over wat voor paden loop je dan en welk gang? En wat arabesk ook vraagt heb je foto's van hoe de hoeven er nu uit zien?

Goede adviezen kunnen we alleen geven als we iets meer informatie hebben over je pony.