Havens: Kentucky lite E vs Power Plus mix

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jonnekee

Havens: Kentucky lite E vs Power Plus mix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-16 20:56

Hoi Bokkers,

Hierbij de vraag welke jullie liever zouden voeren voor wat meer engergie en pit, ik heb nu een zak Kentucky lite E bijna leeg en ik merk er niet heel veel van, ook laat hij af en toe wat voer liggen in de voerbak dus ik heb het idee dat hij het niet super lekker vind maar een grote eter is het nooit geweest.

Wie o wie.

Groetjes Jonne.

Silly1972

Re: Havens: Kentucky lite E vs Power Plus mix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 21:00

Ik heb ze gewoon gemixed de twee soorten :P

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 21:05

Ik vind de powerplus mix fijner! De kentucky werd mijn paard heel heet van in de omgang wat ik dus niet wou. Met de powerplus merk ik dit meer in het rijden :j

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-16 21:24

xLeoniee schreef:
Ik vind de powerplus mix fijner! De kentucky werd mijn paard heel heet van in de omgang wat ik dus niet wou. Met de powerplus merk ik dit meer in het rijden :j

Dat is dus ook de bedoeling meer in het rijden dan in de omgang.

In principe kan dit paard niet tegen muesli, dan schijnt hij gele slijmvliezen te krijgen, de kentucky lite E gaat goed heb nog niks aan hem gemerkt, qua ingredienten heeft de power plus mix niks anders dan zn biks bijv. Maisvlokken, gerst, tarwe, en de verschillende soorten haver zijn het ook niet want die zitten in de kentucky lite E.

Is het heel stom als ik denk dat hij niet tegen een bepaald kruid kan....

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 21:31

mijn fries kreeg de dravers brok en de KL E van havens samen toen hij nog wedstrijden liep.(mennen en draverij)
dan was t 3 dagen per week minimaal 3 kwartier tot een uur trainen. andere dagen half uurtje aan de stapmolen. en dan wedstrijden tussendoor.

hij was enorm zinnig wat betreft wat hij wel en niet wilde eten, en hij at ook nooit echt veel.
maar dit luste hij wel graag. de power plus mix heb ik ook wel gegeven maar qua energie vond ik er geen verschil in zitten.
de sportmuesli gaf ik wel eens tussendoor als afwisseling. maar dat was mij meer om de stoffen voor de weerstand en het herstellen na inspanning

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 08:41

Ik heb alleen ervaring met de kentucky lite e, mijn ruin werd er heel mooi 'droog' van en werd er niet heet van. Maar als jouw paard het niet graag eet én je er niets van merkt, past het andere voer misschien beter.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 17:57

Wil je perse bij Havens blijven?

Cavalor vonden de mijne een stuk smakelijker

Jasy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 19:37

Heb de kentucky een poos gevoerd. Ze vind het lekker, maar de vogels ook. De haver zat gewoon heel in de mest. Ga morgen de power plus halen.
Heet werd ze niet van de kentucky

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 22:56

Charaz schreef:
Wil je perse bij Havens blijven?

Cavalor vonden de mijne een stuk smakelijker

Cavalor is inderdaad een fijn merk, maar omdat hij niet tegen alle muesli kan, probeer ik eerst degene waarvan hij de ingredienten wel kent, zoals mais, haver, gerst, tarwe etc kent hij al maar in cavalor zitten zoveel meer dingen die hij niet kent en waarvan ik niet weet of hij er tegen kan en ik wil geen allergische reactie uitlokken...

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 05:52

Syl1612 schreef:
Heb de kentucky een poos gevoerd. Ze vind het lekker, maar de vogels ook. De haver zat gewoon heel in de mest. Ga morgen de power plus halen.
Heet werd ze niet van de kentucky

Dit dus.. paarden zijn niet gemaakt om granen te eten..vogels en kippen wel.
1 paard bij ons op stal krijgt t..standaard zitten daar elke dag de vogels in zn mest te wroeten..teken voor mij dat een paard die granen zo weer uitpoept en dat t dus slecht verteerd wordt Door t paard!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 06:08

Ik voer ook Kentucky Lite E bij, maar ik laat het pletten zodat het beter opgenomen wordt en dat zie je dus duidelijk aan de mest, daar zit aanzienlijk minder aan granen e.d. nog in. Maar dat moet maar net kunnen daar waar je het koopt :+

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 07:04

ProudJustify schreef:
Ik voer ook Kentucky Lite E bij, maar ik laat het pletten zodat het beter opgenomen wordt en dat zie je dus duidelijk aan de mest, daar zit aanzienlijk minder aan granen e.d. nog in. Maar dat moet maar net kunnen daar waar je het koopt :+

Helaas dit is ook de geplette versie..

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 07:20

pol1 schreef:
ProudJustify schreef:

Helaas dit is ook de geplette versie..

Dat is wel vreemd dan. Bij de mijne zie je echt het verschil tussen zo geven en de geplette versie.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 07:36

Ik ben van de Kentucky lite overgestapt op Havens Gastro. De eerste zak nog niet leeg, maar de Gastro eet ze veel beter.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 07:52

Voor mij blijft gelden dat de granen te slecht worden opgenomen in maag/darmstelsel van t paard..

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 03:38

Ik heb ook zowel de draversbrok als de kentucky gevoerd, maar heb tot 2x aan toe bacterieeren in het voer gehad.. Dus Havens komt erbij niet meer in.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 07:22

Elco schreef:
Ik heb ook zowel de draversbrok als de kentucky gevoerd, maar heb tot 2x aan toe bacterieeren in het voer gehad.. Dus Havens komt erbij niet meer in.

Bacteriën? Kan je uitleggen wat je precies bedoelt?

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 09:56

madamX schreef:
Elco schreef:

Bacteriën? Kan je uitleggen wat je precies bedoelt?

stafylokokken bacterie in het voer,
Waardoor mijn paard goed ziek is geworden tot 2x aan toe.
De fabriek van Havens doet niet zoveel aan zijn controle van grondstoffen, en dan kan dit dus gebeuren.Ze zijn hier ook op de hoogte van gesteld us namelijk niet de 1 ste x.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:51

Elco schreef:
stafylokokken bacterie in het voer,
Waardoor mijn paard goed ziek is geworden tot 2x aan toe.
De fabriek van Havens doet niet zoveel aan zijn controle van grondstoffen, en dan kan dit dus gebeuren.Ze zijn hier ook op de hoogte van gesteld us namelijk niet de 1 ste x.

Thnx. Ja, had er vaker over gehoord, ook bij een paar andere bekende fabrieken. Schandalig dat het met regelmaat voorkomt. Maar ik was benieuwd of het om dezelfde bacteriën ging, vandaar mijn vraag.