hooi/kuil aankopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sastaic

hooi/kuil aankopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 15:42

Hallo,

Op mijn nieuwe stalling moet ik zelf het hooi/kuil aanleveren, maar ik heb er helemaal geen verstand van :+
Het paard wordt aan het eind can deze maand verhuisd.
Daarom heb ik een aantal vragen.
Het gaat om 1 paard die in het weide seizoen van 10 tot 19 buiten staat en in het 'winterseizoen' 4 a 5 uur p.d. op de paddock (met hooi/kuil).

Hoe lang geleden moet het hooi/kuil minimaal zijn gemaait?
Is het mogelijk om voor 1 paard hooi/kuil aan te kopen?
Wat zijn de kosten ongeveer?
Hoeveel heeft mijn paard ongeveer nodig met gemiddelde arbeid?
Waar moet ik nog meer op letten?
Regio twente

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen :)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:52

Hoeveel opslagruimte heb je, is dat binnen of buiten en is er de mogelijkheid om eventueel met meerdere stalgenoten samen hooi aan te kopen?

Toevoeging: en is er de beschikking over een tractor/shovel die grote balen kan aanpakken of niet?

Sastaic

Re: hooi/kuil aankopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 16:00

Opslagruimte weet ik zo niet, zal er eens naar informeren.
Ja de stalbaas wil eventueel ook wel wat aankopen als dat voordeliger is.
Er er zijn tractoren aanwezig :)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 16:37

Opslag is in ieder geval heel belangrijk want buiten opslaan betekent automatisch foliepakken en weinig opslagruimte zorgt ervoor dat je een leverancier moet zoeken die jaarrond een redelijk gelijke kwaliteit kan leveren.