cindy1616 schreef:Dierenarts had al al test gedaan , en hij ziet nog , maar hem denkt letsel binnenin 17 aug moet ik bij dierenkliniek zijn hadden al eens antibiotica gegeven maar beterde niet
Bij een Recidive Uveitis is direct handelen echt noodzakelijk. Mogelijk heeft jouw paard er al langer / vaker last van. Een eerste aanval is vaak mild een geeft niet direct schade. Een blauw waas over het oog geeft aan dat er al schade is.
Een antibiotica zalf helpt niet afdoende.
De behandeling is (direct) atropine, prednisolon 5 x daags in het oog druppelen gedurende twee weken en dan zalven met dexamitrex. UVA kap op tegen licht. Oog afdekken zolang er atropine wordt gebruikt en de pupil open blijft staan.
Een operatie heeft alleen zin als het oog qua zicht nog te redden is. Zo niet is het oog verwijderen de meest gangbare optie. Het paard heeft er erg veel pijn aan. De onsteking zit in de oogbol.
Rijden met een actieve ontsteking is echt "not done".
Zelf ben ik toen mijn paar uveitis had na de reguliere behandeling bij Den Hoek geweest omdat ik de oorzaak wilde weten. Weet je de oorzaak dan kun je preventief nog wat meer doen en herhaling mogelijk voorkomen.