Vermoeden van problemen met SI-gewricht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eline91

Vermoeden van problemen met SI-gewricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-16 12:55

Ik heb een 11-jarig arabisch volbloed ruintje dat ik al 5 jaar in mijn bezit heb, en ik heb 5 jaar geleden een ernstig ongeval gehad met hem. Hij is op zijn rug gevallen met mij erop. Om allerlei redenen (revalidatie die moeilijk verliep, ziekte van hem, studies,...) heb ik hem in de afgelopen jaren maar heel weinig gereden.

Nu ik hem weer wil gaan oppakken merk ik echter dat er gewoon iets niet klopt aan hem. Moeite om de achterbenen op te tillen en onder de massa te brengen, onderrug helemaal hol trekken.

Zou het kunnen zijn dat er een probleem zit in zijn rug of SI-gewricht?

En als het zo zou zijn: Wat is de prognose? Zal hij ooit nog in de sport kunnen of is dat moeilijk? Is het de moeite waard om de (dure) onderzoeken te laten uitvoeren voor een recreatiepaardje of kan ik hem beter gewoon op rust zetten?

Abacab

Re: Vermoeden van problemen met SI-gewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 13:22

Om eerlijk te zijn, het kan echt van alles zijn. Spieren, banden, pezen, skelet of zelfs neurologisch.

Als je echt weer met je paard aan de gang wilt is het niet overdreven om hem eens mee te nemen naar de kliniek en daar een afspraak te maken met de DA en fysio of osteopathie.

tarek

Re: Vermoeden van problemen met SI-gewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 13:24

Ik zou hem inderdaad voor je begint goed na laten kijken door een fysio/ manueel therapeut

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 13:27

Het is altijd de moeite om te laten onderzoeken!
Je wilt toch een pijnvrij leven voor je dier?
Ook op de wei...

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 23:20

Als je het geld kan missen zou ik hem zeker op een goede, gerenommeerde kliniek laten onderzoeken. Pas als je daar uitslag van hebt kan je zeggen of het te verhelpen is of dat het iets chronisch is. Als hij zoveel ongemak vertoont nu met het oppakken kan het best zo zijn dat hij met vrij bewegen in de wei ook pijn heeft en dat wil je denk ik ook niet. De kans dat er iets mis is in zijn onderrug of SI is best wel aanwezig, ik zelf zou dat echt goed uitgezocht willen hebben en dat kan naar mijn idee alleen met een gedegen onderzoek op een heel goed bekend staande kliniek.
Heb je hem destijds niet laten nakijken eigenlijk?