wondjes op been waar getten komen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pompidou2602

wondjes op been waar getten komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-16 15:38

Helloo,

Ik ben juist even naar mijn paard gegaan op de wei, ik wou haar manen verzorgen want deze zijn de voorbije weken naar alle kanten gegroeid... :P

Nu merkte ik op dat zij enkele wondjes had op haar benen, net waar de getten komen. Het verwarrende is dat ik dit deze morgen niet had opgemerkt toen ik haar hoeven uitkrabde en het nu echt opviel... Ik had haar dus deze morgen in een andere wei gezet met allemaal hoog gras, maar kan dat hier van komen? Er was op een deel ook al een dikke korst, dit kan er toch niet zo snel opkomen?

Ik heb dit weekend mijn halve finale, en hopelijk zondag dan ook de finale, dus dit is echt een belangrijk weekend. Ze mankt niet langs beide kanten, maar getten dragen op jumping gaat niks zijn denk ik ...

Heb dan daarnet de korstjes er af getrokken, want dit hebben ze mij altijd geleerd om de korsten er af te trekken. Heb er daarna een zalf, Cicaderm, opgesmeerd. Deze zalf heb ik ooit van mijn DA gekregen en helpt super goed!

Heeft iemand van jullie nog tips zodat het misschien nog dicht gegroeid is tegen zaterdag? Vind het zo erg om haar te laten springen zonder getten, maar als het niet anders kan ;(

Vele xjes van ons

pompidou2602

Re: wondjes op been waar getten komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-16 15:40

ik las net even een ander forum over dit probleem. Getten zijn dus peesbeschermers... Die belgen hun taaltje toch ;)

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 15:41

Toen mijn paard wonden had van haar getten en ik ook op jumping ging heb ik haar eenmalig gebandageerd, op aanraden van mijn instructrice. Goed vasttapen wel :j

pompidou2602

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-16 15:45

Laurievc schreef:
Toen mijn paard wonden had van haar getten en ik ook op jumping ging heb ik haar eenmalig gebandageerd, op aanraden van mijn instructrice. Goed vasttapen wel :j

Hm jaa, kan ik proberen... Maar ik doe normaal nooit bandages om, en mijn (6 jarig) paard heeft nog nooit gereden met bandages. Zou ze hier een probleem over maken? Ik moest van mijn trainer juist de laatste week voor de finale niks veranderen aan mijn rijden, zodat ze niet te verward geraakt op de halve finale :?

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 15:46

Denk het niet, bandages zijn opzich niet zoveel anders qua gevoel. Mijn paarden hebben hier nooit moeilijk over gedaan :)

pompidou2602

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-16 15:50

Laurievc schreef:
Denk het niet, bandages zijn opzich niet zoveel anders qua gevoel. Mijn paarden hebben hier nooit moeilijk over gedaan :)

Oh bedankt, misschien straks even proberen tijdens de training...

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 15:55

tendon grip kousen aandoen onder je getten. De onderkant van de kous wel vassapen met tape aan de hoef van je paard. Dan blijven de wondjes proper en kan het niet schuren.