Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
jepsica schreef:Die van mij heeft een cyste in het hoefbeen zo groot als een knikker.
Cyste is na infuus niet kleiner geworden.
Hoefbeen is ingespoten 4 maanden stappen. Sinds half november ben ik aan het opbouwen. Nu weer volledig aan het werk. Paard staat op speciaal beslag en doet het toe nu toe erg goed.
Nobel01 schreef:Mijn paard heeft zijn hele leven al een cyste aan zijn kogel, het zit aan de binnenkant. Deze groeit langzaam groter. Omdat deze niet op belangrijke plekken kan irriteren, hebben we hem niet laten opereren.
Het is een gek gezicht (ben er op een buitenrit wel eens op aangesproken dat mijn paard een dik been heeft), maar hij loopt er nog steeds super op.
Inmiddels is de cyste zo groot als een flinke mandarijn (doorsnede +_ 8 á 10 cm). Hij is 21 jaar, en loopt nog steeds wedstrijden in de M2. Niets aan zijn bewegingen te zien.
Ik kan alleen geen peeskappen achter gebruiken omdat die simpelweg niet passen.
Nobel01 schreef:[ [url=m/35smsu.jpg]Afbeelding[/url] ]
Als je goed kijkt kan je het misschien zien aan de binnenkant van zijn zwarte achterbeen. (Inzoemen?)
klarah schreef:jepsica schreef:Die van mij heeft een cyste in het hoefbeen zo groot als een knikker.
Cyste is na infuus niet kleiner geworden.
Hoefbeen is ingespoten 4 maanden stappen. Sinds half november ben ik aan het opbouwen. Nu weer volledig aan het werk. Paard staat op speciaal beslag en doet het toe nu toe erg goed.
En jouw paard kan binnenkort (normaal gezien) weer alles doen, geen beperkingen meer? Ik heb bijvoorbeeld schrik dat de mijne niet meer competitief zal mogen/kunnen lopen.