Slecht hooinet of sterke haflinger?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

willievdh

Slecht hooinet of sterke haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 19:59

Hey allemaal, een week geleden kwam ik met het idee om een hooinet in de stal van m'n haflinger op te hangen zodat ze langer met haar hooi doet. Alleen is nu (1 week later) het hooinet zo kapot aan het gaan dat ik het waarschijnlijk binnenkort weg kan gooien.. Ligt dit aan de kwaliteit van het hooinet, of komt dit door m'n haflinger?

(Ik weet niet waar het hooinet is gekocht, het lag hier in de kast :o)

Daihyo

Re: Slecht hooinet of sterke haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 20:01

Mijn haf (en zijn arabierenvriend ook) heeft een simpel hooinet van 5 euro ook zo stuk. De hooinetten die nog niet stuk zijn, zijn die van Equiculinair. Prima kwaliteit en oersterk :j

willievdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 20:06

Amanda schreef:
Mijn haf (en zijn arabierenvriend ook) heeft een simpel hooinet van 5 euro ook zo stuk. De hooinetten die nog niet stuk zijn, zijn die van Equiculinair. Prima kwaliteit en oersterk :j

Bedankt voor je reactie! Ik zit nu gelijk op de website van equiculinair te kijken en heb jij dan de 'normale' of de extra sterke variant?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 20:11

ik heb een heel aantal netten van epplejeck met fijne maas, ze beginnen nu wel hier en daar te slijten maar de meeste heb ik al wel een paar jaar, de oudste een jaar of 4...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 20:12

willievdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 20:18

Bedankt voor de reacties! Toch maar investeren in een goed net dus :)

Eliabbenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 10:12

Waarschijnlijk een mix. De haflinger is te sterk voor het hooinet. Het hooinet is voor je haffie van te slechte qualiteit, en zij is er te sterk voor. Equiculinair hooinetten zijn van goeie qualiteit ;)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 10:14

Hoe fijn is de maas en zit er hooi of voordroog in?
Mijn net van 3x3 hield het prima met hooi maar met voordroog liet hij hij binnen een paar dagen af weten helaas..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 10:33

Mijn KWPN'er sloopt ook alles met een kleine maas, hij wordt er ook flink chagrijnig van. Ik voer hem puur en alleen uit een net omdat het anders een bende wordt dus ik heb er nu een met grote gaten van Premiere, kostte 5 euro en die ziet er nog als nieuw uit. Maar dat is natuurlijk geen oplossing als je juist een slowfeeder zoekt.

MegsFotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:05

Mijn shetlander maakt die goedkope netten ook stuk.. heb nu die van 16 euro van de epplejeck die gaat alweer een tijdje mee :)