Hier even een topic om jullie advies, had al even in de zoekfunctie zitten snuffelen, maar vond zo snel geen concreet antwoord op mijn vraag. Mocht hier al een topic aan gewaagd zijn, hoor ik dat ook graag!
Even de situatie in het kort:
Paard (9 jaar) was al een paar weken niet helemaal fit (niet ziek, maar lager energielevel dan ik van haar gewend ben) en wat stijvig bij opstarten.
Nu was er in de kudde e.e.a. veranderd en gezien ze nog niet zo lang weer op het land stonden, heb ik het even aangekeken. Maar toen het i.m.o niet beter werd, toch even een bloedje en een mestonderzoekje.
Hier kwam een vermoeden bloedworm uit (niets aan de mest te zien, wel o.a. afwijkende Gamma-globulines en bloedsuiker, ook witte bloedlichaampjes aan de lage kant, dus toch Pramox toegediend en 3 weken later bloed af laten nemen ter controle.
Nu heb ik de nieuwe uitslagen en blijkt ze op dit moment een tekort aan selenium te hebben, maar ook iets verlaagd magnesiumgehalte (0,7 bij normaalwaarde 0,8). Bloedworm is bij deze geheel uitgesloten, die waardes waren inmiddels helemaal goed, dus dat is positief

Straks ga ik op de praktijk gelijk een hoogwaardig supplement voor het Seleniumtekort ophalen. Maar kreeg ook het advies om daarnaast wat magnesium bij te gaan voeren.
Wie van jullie doet dit ook en weet een goed merk om aan te schaffen? Ik kreeg van veearts al het antwoord magnesiumcitraat, maar ik neem aan dat daar ook per merk kwaliteitsverschil in zit?
Edit: Ik ben ongeveer twee weken geleden al gestart met het bijvoeren van Pavo Multi Vit 15, ter ondersteuning van het herstel, doorgaan of onderbreken omdat ik nu gerichte supplementen ga voeren?
) niet eens zo verkeerd zijn?

. Nu weer die van pharmahorse besteld, net als de vitamine E. Maar uit ervaring weet ik dat de chelaat bij haar zichtbaar en voelbaar beter werkt.