Mok

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Guusje1240

Mok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 20:38

Hallo bokkers.
Ik heb een vraag
Mijn Fries van 14 heeft hele ergen mok maar niks helpt hebben jullie mischien nog tips ?
Gr Sanne

girlyggirl

Re: Mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 20:40

Droogzeters voor koeien

Nizoni4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 20:42

Dierenarts al gebeld? Misschien weet die iets

Guusje1240

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 20:43

Nizoni4 schreef:
Dierenarts al gebeld? Misschien weet die iets

Ik had een zalf van de dierenarts alleen die wekt ook niet .

Guusje1240

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 20:44

girlyggirl schreef:
Droogzeters voor koeien

Wat is dat precies? En hoe werkt het ?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 20:44

WD-V >>> MD

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 20:47

Guusje1240

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 21:04

VWestra schreef:
Kijk ook eens in dit topic: [TI] Centraal Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic
Succes!

Ik heb er even gekeken het lijkt er op dat die van mij iets anders heeft het zit niet in de kootholte maar daar boven het zijn een soort vratten maar toch bedankt!

Pebblea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 21:11

Wij hadden een soort pilletjes, Cure Mok. Na 2 maand helemaal weg en het enige wat ik deed was die pilletjes geven, stal goed droog houden en ong 1x per week voetjes wassen met dettol op water basis.

Cure Mok is te bestellen op paardendrogist.nl dacht ik

Guusje1240

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 21:14

Pebblea schreef:
Wij hadden een soort pilletjes, Cure Mok. Na 2 maand helemaal weg en het enige wat ik deed was die pilletjes geven, stal goed droog houden en ong 1x per week voetjes wassen met dettol op water basis.

Dat klinkt goed alleen die van mij heeft meer een soort vratten maar lijkt aan de ene kant ook weer op mok

Nizoni4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 21:41

Sanne1240 schreef:
Pebblea schreef:

Dat klinkt goed alleen die van mij heeft meer een soort vratten maar lijkt aan de ene kant ook weer op mok

Misschien kan je een foto plaatsen. Dan weten andere bokkers miss precies wat het is

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 21:45

Elk paard heeft aan elk been ergens tussen de sokken een soort wrat. Dat is normaal. ;)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 21:52

Kijk eens naar lymfedrainage voor je paard.

Guusje1240

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 22:03

hielkebro schreef:
Elk paard heeft aan elk been ergens tussen de sokken een soort wrat. Dat is normaal. ;)

Ja dat klopt dat weet ik maar het zijn allemaal vratten bij elkaar

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 22:05

Dan vraag ik me af of het wel echt mok is. Heeft er al eens een DA naar gekeken?

Guusje1240

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 22:07

Hilary schreef:
Dan vraag ik me af of het wel echt mok is. Heeft er al eens een DA naar gekeken?

Ja we hebben een keer bij laten komen en hebben zalf gekregen maar zijn daar nog steeds mee bezig alleen dat helpt niks

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 22:15

Mijn dierenarts raadde aan om het met betadine te wassen en er daarna babyolie op te smeren, dit moesten we elke dag herhalen. Volgende dag wel eerst de babyolie eraf wassen voordat je weer opnieuw begint met het wassen met betadine en het smeren van de babyolie.
Het was hele lichte mok en kwam eigenlijk voor een ander paard maar heb even gauw gevraagd of hij wou kijken, weet niet hoe erg het bij jou paard is?

Zoals jij het beschrijft klinkt het niet als mok... Zoek eens een foto op internet op van mok en vergelijk dit met hoe het bij jou paard is... Natuurlijk is elk paard anders maar ik weet niet of je al wel eens ervaring hebt gehad met mok en of je wel weet wat het is en hoe mok eruit ziet.

Guusje1240

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 22:26

marijacindy schreef:
Mijn dierenarts raadde aan om het met betadine te wassen en er daarna babyolie op te smeren, dit moesten we elke dag herhalen. Volgende dag wel eerst de babyolie eraf wassen voordat je weer opnieuw begint met het wassen met betadine en het smeren van de babyolie.
Het was hele lichte mok en kwam eigenlijk voor een ander paard maar heb even gauw gevraagd of hij wou kijken, weet niet hoe erg het bij jou paard is?

Zoals jij het beschrijft klinkt het niet als mok... Zoek eens een foto op internet op van mok en vergelijk dit met hoe het bij jou paard is... Natuurlijk is elk paard anders maar ik weet niet of je al wel eens ervaring hebt gehad met mok en of je wel weet wat het is en hoe mok eruit ziet.

Nee ik heb er geen ervaring mee, had net ook al beetje vergeleken maar het lijkt er totaal niet op bij mij zijn het meer een soort vratten. Ik was het nu ook al elke dag met betadine scrub en doe er daarna sudo Cream op.

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 22:38

Sanne1240 schreef:
marijacindy schreef:

Nee ik heb er geen ervaring mee, had net ook al beetje vergeleken maar het lijkt er totaal niet op bij mij zijn het meer een soort vratten. Ik was het nu ook al elke dag met betadine scrub en doe er daarna sudo Cream op.

Misschien handig om toch nog een keertje de dierenarts te laten komen of misschien een foto te sturen naar de dierenarts? Aangezien jij aangeeft dat het meer vratten zijn kan je dierenarts het misschien mis hebben...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 22:52

Is er al tegen mijt behandeld? En heeft de DA al aan cpl gedacht?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 00:11

Als je niet weet wat het is, kun je ook niet echt iets doen. Als de veearts twijfelt moet hij wat huid monster nemen.

Mok kun je smeren wat je wil, maar als de weerstand slecht is, is het maar tijdelijk of helpt het niet. Weerstand krijg je door goede voeding ( darmen gezond ) en veel vrije beweging.

Onze merrie zat vol mok toen ze bij ons kwam. Omdat ze verwaarloosd was ook de mok zelf behandeld, maar vooral naar buiten gedaan en veel goed ruwvoer gegeven.
Haar benen gewassen met betadine en daarna ingesmeerd met mtg. Niet elke dag.Soms wel alleen de losse korstjes masseren met de mtg.
Het was met 3 weken verdwenen en is niet meer teruggekomen.

Ze hebben ruim 2jr op zwarte grond gestaan, wat ook wel blubber werd. Onze 2 oude ruintjes stonden 24/7 met haar samen en ook nooit mok.

Als het iets anders is, moet je daar toch eerst achter komen. Wratten was je niet weg. Zijn het geen teken?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 10:29

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 13:45