Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Nouvel schreef:Bedankt voor jullie reacties!
Ik had 'm dus ook zo ingepakt al die avond...![]()
Ook heftig inderdaad zeg, al die bulten!![]()
Zo reageert die van mij ook op muggensteken inderdaad, maar nog nooit over zijn hele lijf gehad.
Nu zwol hij gewoon helemaal op, zijn hele lijf, ook waar de deken had gezeten, echt heel bizar en eng...
Ik twijfel ook of ik deze vakantie nog een keer het bos in zal gaan, in ieder geval de eerste dagen niet...
maxie schreef:gohya schreef:Is er geen Anti Histamine voor paarden? voor mensen met een Dazensteek allergie is er Allerfree,miss. is er voor paarden ook zoiets?
Heb ik nagevraagd maar dat schijnt voor paarden niet te werken.

shirleyp schreef:Heftig zeg! Fijn dat het goed is afgelopen, maar kan me voorstellen dat je flink bent geschrokken.
We hebben hier op stal een paard gehad met soortgelijke symptomen, waarschijnlijk een reactie op contact met de eikenprocessierups. De dierenarts die behandelde gaf als tip om antihistaminetabletjes (tegen hooikoorts) in huis te halen en die een volgende keer toe te dienen. Geeft snel verlichting omdat de reactie die vaak snel en heftig opkomt geremd wordt en je toch altijd moet wachten op een dierenarts. Misschien iets om eens te bespreken met je dierenarts?