Dik been

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Felicia99

Dik been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-16 17:30

Hallo bokkers,

Ik haalde mijn paard uit de wei vanmiddag om te gaan rijden met een vriendin.
Normaal rent ze al naar me toe maar nu stapte ze heel rustig en vermoeiend naar mij toe.
Ik zag al meteen dat ze een dik achterbeen(links) had. We hebben haar met moeite naar huis gekregen(ong 5 minuten lopen) ze ging paar passen lopen hield haar been omhoog en liep weer.
Toen we thuis kwamen meteen 15 minuten gekoeld. Dit helpt niet.
Dit is plotseling ontstaan...

Weten jullie misschien wat het zou kunnen zijn? En wat ik het beste kan doen?

Voor het koelen (linker achterbeen)
Afbeelding

Na het koelen (linker achterbeen)
Afbeelding

Anoniem

Re: Dik been

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 17:35

Dat is het spronggewricht, ik zou daar toch wel even naar laten kijken. :o

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 17:38

Mogelijk een trap gehad of zich heel naar verstapt. VA bellen, die eventueel een pijnstiller kan geven zoals Metacam.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 18:20

VSW -> MD

Felicia99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-16 18:23

Shenavallie schreef:
Mogelijk een trap gehad of zich heel naar verstapt. VA bellen, die eventueel een pijnstiller kan geven zoals Metacam.

Ik heb de VA gebeld. Hij vroeg of ik een foto wilde sturen van haar been via de mail. Heb ik gedaan. Hij zei probeer eerder maar een week lang koelen en stappen slankt het dan nog steeds niet af dan nog een keer bellen.
Wss verdraaid omdat het ineens heel dik is.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 18:26

vermoed ook verdraaid,hou het maar goed in de gaten...soms duurt dit vrij lang.Sterkte!

Felicia99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-16 18:29

geerke schreef:
vermoed ook verdraaid,hou het maar goed in de gaten...soms duurt dit vrij lang.Sterkte!

Jaa ze blijft nu in de kleine wei staan. Is 1 minuut lopen vanaf mijn huis. Dus kan haar goed in de gaten houden en ga haar veel koelen. Hoop dat het snel voorbij is afgelopen 2 jaar veel pech gehad :(

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 20:21

Als het wel het spronggewricht is kan ik als enige advies geven om direct naar de DA te gaan.
Vorige jaar het zelfde gehad, naar een revalidatie van 3 maand, heeft ze door de verdraaiing alsnog een beschadiging opgelopen aan het kraakbeen.

Felicia99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-16 22:08

_Mellanie schreef:
Als het wel het spronggewricht is kan ik als enige advies geven om direct naar de DA te gaan.
Vorige jaar het zelfde gehad, naar een revalidatie van 3 maand, heeft ze door de verdraaiing alsnog een beschadiging opgelopen aan het kraakbeen.

Het is ook haar spronggewricht.
Maar was uw paard kreupel?

Felicia99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 19:08

Even een update: zijn vandaag toch naar de VA geweest. Ze hebben niks ernstigs gevonden (gelukkig). Ze heeft haar spierverrekt en in die spier ook een ontsteking gevonden. Ze moet nu 2 weken op rust en iedere dag even een rondje stappen. Hebben ontstekings remmers gekregen en een koelgel voor op de plek. Ze mag echt niet draven of galopperen, hopelijk mogen we haar over 2 weken weer oppakken.