Hoi allemaal!
Afgelopen zondag ben ik met een groepje naar het strand geweest, met de trailer. Het was een super fijn ritje. Famke en ik rijden heel erg vaak door het bos, duin en strand. Meestal rijden we er heen maar nu gingen we met de trailer, met een stalgenootje mee.
We reden eerst een stukje (in stap) door de duinen. Later op het strand lekker door het water gegaan. En op een gegeven moment wat gedraafd en gegaloppeerd. Genieten voor ons allemaal! Er was nog helemaal niets aan de hand.
Eenmaal weer terug op stal haalden we de paarden uit de trailer. Famke zette haar rechter achterbeen per ongeluk naast de laadklep (nog best hoog) en schuurde met haar kogel erlangs. Ik heb meteen gekeken of er niets zat en gevoeld, maar ze leek geen last te hebben van haar been. Ik heb haar meegenomen naar haar stal, er was nog altijd niets aan de hand, ze liep goed, totaal niks aan te merken.
Ik heb haar lekker even afgespoeld en toen op stal gezet met voer. En haar eventjes op stal laten staan terwijl wij de trailer schoon gingen maken, weg gingen zetten en de spullen op gingen ruimen.
Toen ik haar weer uit haar stal haalde om haar naar de wei te brengen, was ze plotseling stokkreupel. Echter niet rechtsachter, waar ze mee langs de laadklep was geschuurd, maar linksachter.. Been was wat dikker bij de pees en bij de kogel zat ook wat vocht. Was ook iets warmer dan haar andere achterbeen. Ik heb het been een tijdje afgespoeld en ben even met haar gaan stappen over het erf. Ze liep al gauw niet meer kreupel in stap. Alleen in draf nog wel duidelijk.
Afgelopen dagen heb ik het vooral gekoeld en ben ik wat met haar gaan stappen aan de hand. Ze is voorwaarts en lijkt in stap totaal geen last te hebben. Het been is nog een heel klein beetje dikker dan de ander, niet echt warm meer.
In draf is het ook verbeterd, maar je kan het nog wel zien. Ze maakt met haar linker achterbeen kleinere stapjes. En vooral als je achter haar staat en ze weg draaft zie je het heel goed aan haar kont. De ene kant zakt hij meer in dan de andere kant.
Ik denk zelf dat ze misschien iets verrekt of gekneusd heeft. Maar ik ben benieuwd of er op Bokt mensen zijn die iets soortgelijks meegemaakt hebben en het herkennen. Of die tips hebben of gewoon een idee wat het kan zijn. Want ik vind het wel vreemd dat het haar linker been is.. Als het nou rechts was geweest, had ik direct de link wel gelegd met de laadklep.
Mocht het ineens weer slechter worden en niet meer beter gaan, laat ik natuurlijk de DA komen voor onderzoek.
Laatst bijgewerkt door Celine_Famke op 21-07-16 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt